Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Har ringt rundt på alle apotekene i byen, og nabobyen, og forhørt meg med lege og jordmor. Det er IKKE bra å ta denne oljen eller en annen slags for fremprovisering av barnet FØR terminen!! Babyen kommer når den KOMMER!! Kan dere ikke la naturen gå sin gang??
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Godt poeng. Jeg har akkurat den samme holdningen... Ungen kommer når den kommer, å drive å tylle i seg fødepizza, kanel, lakserolje og rødvin mens man vasker vinduer og har sex tror jeg personlig bare stresser oss opp mye mer enn det gagner noe som helst. Det beste er å slappe av og la ting skje.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 he,he må bare innom her og snike litt innimellom, men ka-ping, jeg synes jeg ser de gravide gjøre alt du beskriver her på en gang *ler høyt* Spiser fødepizza, kanel, lakserolje og rødvin MENS man vasker vinduer og har sex *ler*
chrika Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 hehe...ja tia går fortere om man har noe å gjøre! fint med aktivitet,men la nå barnet komme når det er klart for det!!!!bare tull å stresse med det.prøv å sove litt mens du venter kansje...
Jente19*31.01.07* Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Den innstillingen har jeg og. Den kommer når den vil, uansett hva vi gjør!! Vi kan jo ikke tvinge babyen ut, hvis den egentlig ikke er klar!!
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Veit ikke om noen av dere er over termin..men det er ganske frustrerende når man er ..hmm la meg se.. 9 DAGER OVER. Man begynner å bli ganske utolmodig, har så lyst til å hilse på han i magen. Man gjør jo ikke alt på en gang. Og alt har jo sine positive sider :-) Sex: Da blir gubben glad. Husvask: Da blir huset reint. Kanel er godt på grøt. Annanas 0g fødepizza er også godt. Rødvin: gjør ikke underet, men det var godt det lille halve glasset jeg tok til den romantiske middagen min mann laget. Trappe gåing: har jo aldri skadet med litt trim. Eneste jeg ikke har prøvd som jeg veit om er Lakserolje (det vil jeg ikke heller) Og det eneste som ikke falt i smak var brusen, bitter limone (må drikkes super kald for i det hele tatt å kunne drikkes) Til sist vil jeg bare si at ingen unge kommer ut før den selv vil uansett hvor mye man ønsker og håper!! Men man har da noe å bedrive tiden med :-)
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Da tror jeg det må komme noen nye tips før min termin gitt... skal vi se: - sex: ævve, bekkenet mitt - husarbeid: ævve, bekkenet mitt - kanel har jeg aldri likt, ikke grøt heller - pizza og ananas spiser jeg jo hele tida, og fødepizza har ingen spesielle ingredienser så vidt jeg vet i forhold til vanlig pizza - rødvin: av prinsipp drikker jeg ikke når jeg er gravid, dessuten er det ØL jeg liker og ikke rødvin, og øl har vel neppe startet noen fødsel - trappegåing: ævve, bekkenet mitt! hehehehe
selma07 og engel Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Jeg kunne ikke vært mer enig!! Jeg synes det virker som om folk stesser for å få starta fødselen, og da helst tre uker før termindatoen. Skjønner ikke helt det. Babyen kommer når den skal komme tenker nå jeg! Men folk er vel forskjellige! Ha en fin dag!
cathrine&jonas:) Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 hehe jeg må le:=) de små kommer når de vil de, er faktisk ikke noe å gjøre ved.. så en får bare smøre seg m tolmodighet og drikke julebrus, for det er godt mmmmm:P dessuten, 9 dager over, da blir man jo strippet snart og eller satt i gang så er jo ikke leeenge igjen like vel:) lykke til
EvyHO Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Jeg er bare på "besøk" her inne, er egentlig på tri. 2. Men dette har jeg erfaring med: Jeg tok lakserolje med nr. 2, etter 50 min kjente jeg at jeg virkelig måtte på do, og da måtte jeg faktisk holde meg fast til vasken mens jeg satt på do for det var virkelig høytrykk: Jævlig! Deretter satte riene igang med en gang og det tok bare 4 1/2 time før jenta mi var ute, men jeg hadde ALDRI gjort det samme igjen! Mye bedre å gå med rier i 13 timer med litt pauser i mellom (som jeg gjorde med nr 1) enn å gå 4 1/2 time med sinnsyke smerter, jeg hadde ikke sjanse til å gå inn på sykehuset ved egen hjelp, og jeg var helt sikker på at hele meg sprakk. Jeg var mildt sagt livredd! Da vi kom på sykhuset konstanterte jordmor at jeg bare hadde 4 cm åpning og goood tid, 1 1/2 time etter var jeg mamma igjen.Det hører til historien at jeg fødtre nr 1 uten smertestillende (og nr 2) så det var ikke det at jeg ikke "kunne" smertene rundt en fødsel.... det var bare så sykt jævlig, og jeg anbefaler dere: IKKE GJØR DET!
ninjo skal bli storebror Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 hehe.. Er alt blitt strippet (og fy f*/%$#.. så vondt) Fått to ganger modnings akupunktur. Men livmormunnen er ikke moden og er fortsatt litt vendt bakover.. så ja man har vel prøvd det som prøves kan.. ler. Går egentlig greit om dagen men kjeder meg veldig. Skal vaske hus i dag! Var å bowla i går (funket hvis ikke det heller ;-)
susannese Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 Jeg forstår at ikke alle skjønner hvorfor noen blir desperate på slutten av svangerskapet. Jeg forstår det veldig godt! De siste ukene har blitt mer og mer tunge å komme igjennom. Bekkensmerter og forferdelige press-smerter i brystet gjør hverdagen stadig mer uutholdelig og går veldig negativt ut over humøret. Legen får jeg lite forståelse fra, men heldigvis skal de prøve å sette meg i gang før termin på sykehuset. Noen ganger er det best for mor, barn og resten av familien om babyen kommer litt tidligere.... Alle er forskjellige, alles opplevelse av graviditet er forskjellig, kan vi ikke ha litt forståelse for det?
duppsko Skrevet 17. november 2006 #13 Skrevet 17. november 2006 heller lakserolje, enn å bli strippet, eller få satt drypp!!!!! i hvertfall etter mi mening... men lakserolje funker ikke for meg så det er jo greit .... aaargh-...
Gjest Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 En klarer ikke å tvinge barnet ut om det ikke er klart.Uansett hva du prøver på. Så om en prøver lakserolje og babyen kommer,ja da var babyen klar til å komme da.Det sa de på sykehuset til meg.
hønsemor Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 De fleste her inne sier i bunn og grunn at man må smøre seg med tålmodighet, men hvilken olje bruker man når man smører seg? Og hvor på kroppen? Thihi!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå