Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Johan?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at vi har dette navnet i familien på begge sider. Egentlig var det Oscar som var favoritten, men det er jo overalt nå.....sukk.

Vet at det er litt "gammelmannsnavn", men liker dere det? Jeg liker gamle navn da...pluss at det blir oppkalling etter flere i familien (har lignende navn) noe som jeg synes er fint.

Ikke så mange som heter Johan nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kjenner en gutt som heter johan - synes det er et kjempefint navn, og slettes ikke noe "gammeltmannsnavn".

Og det er vel ikke så mange som heter det heller- står på ssb at det er 4413 som har johan som eneste fornavn i norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johan er kjempefint! Vet om en liten Johan født i 2005. Kan hende det blir flere av de etterhvert når folk trenger et alternativ til Jakob og Johannes som virker å være veldig i vinden for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Johan heter det ferskeste tantebarnet mitt.. Olaus Johan..

Kjempe stilig navn. johannes er poppis, alle heter d nå, mens Johan er mindre brukt og minst like nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like både Johan og Oskar jeg og!! Sambo har dessverre satt ned veto mot Oskar, men han er på glid med Johan, så om det blir gutt blir det muligens navnet vi skal bruke. Det jeg liker med Johan er at det er ett såpas staut navn på en måte, liksom så solid. Og så er det ikke så himla mange som heter det. Og så het yndlingsbestefaren min det da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk for enda mer respons på navnet!

Virker som om de fleste her liker det... Jeg liker det enda bedre nå som jeg har fått smakt litt på det. Synes det er både tradisjonelt og enkelt og fint.

Vi får se om det kommer en Johan om noen måneder da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan er mitt favoritt-guttenavn, jeg tror vi kommer til å bruke det hvis det er en liten gutt som er i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mitt favoritt guttenavn - bare helt nydelig og nesten ingen smågutter som heter det. Hvis lille i magen her er gutt, blir det også Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...