Milk2010 Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Var hos lege idag for å høre på hjertelyden, men hun kunne ikke finne den, sa det var for tidlig og at vi kunne prøve igjen om to uker. Blir jo skikkelig bekymra jeg, selv om hun sa at alt så jo veldig normalt ut ellers. Er 12+5 idag og hadde virkelig trengt et tegn på at det står bra til der inne! Flere som har opplevd dette?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Jeg opplevde at de ikke fant hjertelyd da jeg var 15+3. Siden jeg ble veldig urolig fikk jeg time til UL, og det første som lyste opp på skjermen var et bankende hjerte... Og så så vi en levende baby som gned seg i ansiktet... De prøvde flere ganger, men fortsatt ingen lyd.. Dette er visst veldig vanlig. Uke 12 er vel uansett i de fleste tilfeller for tidlig til at man kan høre hjertelys på de aller fleste. Er nok helt iorden skal du se! :-)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 De fleste leger og jordmødre lar ikke pasienter høre hjertelyd etter ul i uke 18 nettopp pga. av at den er vanskelig å finne. Vi kan jo gå å bekymre oss i hjel. Da er det bedre å virkelig ha sett barnet på ul først. Ganske vanlig å ikke finne hjertelyd så tidlig. Idiotisk av legen i det hele tatt å prøve spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Jeg hørte hjertelyden godt i uke 12, han sparket første gang i uke 14, fra uke 16 har han vært hyper... men det spørs vel litt hvordan de ligger
Gjest Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for det, det er veldig tidlig å finne den uansett. Min jordmor ville ikke lytte etter den når jeg var der i uke 14 fordi det var et sjansespill om man fant den uansett så tidlig. Hun ville ikke at jeg skulle gå rundt å bekymre meg om hun ikke fant den. Hvis du bekymrer deg veldig, så kan du jo høre om de vil henvise deg til UL, evt bestille og betale det selv på en privat klinikk. Da får du jo både se krabaten og et bankende hjerte. Lykke til
Mai-mamma! Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Hei! Jeg var hos legen på tirsdag og er også i uke 13. Var vanskelig å finne hjertelyden sa han så jeg skal tilbake om 2 uker. Men det er veldig vanlig så ikke noe å bekymre seg for. Jeg har akkurat vært på ul og sett at alt er bra med babyen min så derfor tar jeg det helt med ro. Neste gang hører du det sikkert veldig godt
MAMMA1 Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Jeg var til jordmor i uke 14 og hun fant omsider hjertelyden etter mye leting, som hun sa er det "millimeterarbeid" å prøve å finne den så tidllig.Men hun sa klart ifra før vi sjekket at jeg ikke måtte bli skuffet om vi ikke hørte den. Hun merket at fosteret flyttet på seg hele tiden, og prøvde å "komme unna forstyrrelsen", og dermed ble det vanskeligere.Du er jo enda tidligere, fosteret er enda mindre og har mye mere plass å boltre seg på..ikke bekymre deg. Neste gang er det din tur:-)
Rosenrød Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Jeg var hos legen i uke 14 og da sa han at han skulle prøve å finne hjertelyd, men at det var bare 50% sjanse for å få høre den. Han fant den ikke, og jeg bekymret meg ikke noe særlig over dette. I uke 18 hørte vi hjertelyden med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå