Gå til innhold

Hva har dere på babyen i vogna nå? Ullskin og dyne eller vognpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært så varmt høst så jeg har ikke brukt vognpose enna bare ullskin og vogndyne også har hun lille jenta en myke dress over vanlig kle på seg

ha r en gammel ullpose som mannen min låg i

liker den ikke tenker å kjøpe ny( hvilken? voksi? ull?)

Men da er det så varmt i går var det +12, og vanligvis rundt +5

Har fått som gave varme dresser til en stund framover

jenta er 4 mnd

Men pose vel brukes flere år

og det kan bli flere barn ...

Så har jeg fått strikket ullbukse+ jekke + lue+sokker fra en tante

og mange varme jakker-- hadde ikke brukt noe av det

i ullpose blir det sukkert varmt med dette

Er førstegangsfødende... litt usikker av alt dette...

Skal jeg kjøpe pose eller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det varmegrader her i Oslo så da bruker jeg dyne.Men når det er noen minusgrader bruker jeg lammeskinnspose. Da har han på seg strømpis, bukse, body med korte armer, genser og en fleecejakke.

Du trenger jo ikke kjøpe pose, bare kle på godt med klær og ha dyne over. Vi har arva den posen vi har, tror ikke jeg hadde kjøpt en hvis vi ikke hadde hatt en. Men da er det greit å ha noe varmt å ligge på og noen varme klær på seg + en god dyne over : )

Skrevet

Takk for svaret :-)

Ja her på Vestlandet bruker ikke å være kalde vintre

mest regn

og hva skal jeg gjøre med alle disse fine varme strikkete klærne da...

men hvis det blir noen dager kald så har den pose

bare såg i går at an annen dame hadde så fin moderne voksi pose...

men det var varmt i går og - ikke nødvendig med den ...

Skrevet

Her i midtnorge er det også varmt. Han ligger på ullskinn fra ikea, og har strømpebukse og joggebukse, body,tynn genser og en strikka-jakke over ( i ull), votter og lue som ikke er så altfor tjukk, men i dag skal jeg ta ut ullskinnet. Det blir så utrolig varmt der nedi vogna, og i dag er det 8 plussgrader.

har også en dunpose, men den tror jeg ikke jeg får brukt på en stund. Lykke til:)

Skrevet

Personlig synes jeg voksi er stor, klumpete (og dyr!!!), hvertfall i bag-vogn. Den er nok bedre når man går over til sportsvognen tenker jeg.

Selv har jeg arvet en voksi (bruker den ikke), og min gamle saue-pose fra 70-tallet i cordfløyel. Den var litt blass i få argen, så jeg sydde nytt trekk til den, og har fått så mye skryt for den. Liker å ha litt originale ting jeg da:)

Synes den er veldig fin pga at den er lett å regulere varmen i. Har brukt den siden slutten av september faktisk. Snuppa sover bedre i den enn med dyne, så vi bruker den døgnet rundt, regulerer bare hvor mye av klaffen som skal være åpen.

Nå bruker hun to lag klær når vi er ute (fleecedress eller strikkedress), for noen uker siden hadde hun body, sparkebukse, lue og evt votter.

Skrevet

De aller fleste kler på barnet for mye, voksipose og andre poser er ment ved minusgrader.

Vi må ikke glemme å se på gradestokken, selv om det er november kan vi ikke putte barnet i voksipose når det er 10 pluss grader.

Jeg så ingen med voksipose på 17.mai, og det var ikke stort varmere da.

Helsesøster her bruker å si at man skal kle på det man tror, også kan man ta av en god del. Da er det passe.

Fortsetter dette været er det ikke sikkert at du trenger pose i det hele tatt.. Kjenn på magefølelsen og se litt på hva du tar på deg selv, så går det kjempebra.

Skrevet

Det er det som har skjedd - vi hadde ganske varme vintre de siste ofte med +grader

Mamma mi har og sydd ny trekk på saueposen- vinrød

Alle ser jeg har svarte

men den er gammel model og ikke kan åpnes .-(

dette bare for minus grader sikkert

En venninne av meg sier kle barnet slik seg selv

Pappaen sier- ikke nødvendig med for mye klær

Skal stole på magefølelesen

takk for støtten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...