Gå til innhold

Feber og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder dere barna hjemme uansett hvis de har litt feber? Og hvor går egentlig grensen for hva som er feber? Min gutt har en normaltemperatur på over 37. Nå i morres hadde han litt feber, 38,5. Men han lekte og var ikke slapp så jeg tok han med til barnehagen og ba de ringe dersom han ble i dårlig form.

Er jo litt i tvil. Han virket ikke direkte syk, heller litt "ufrisk".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ser det ann,har han feber dagen før,så ser jeg det ann på morgen,er har han mer enn 38,blir han hjemme,men så har lillegutt en vanlig kroppstemp.på 36,5-37 grader.

Men har han tett under 38 og ikke er sur og grinete,og helt fin form,så går vi i bhg,og ber dem ringe om det er noe,bor bare 5min gange fra bhg,så er ikke krise.

Men barn kan jo svinge veldig på dette med temp, bare under en lek også,så jeg ser litt ann på om han nettopp har våkna,er gjerne varm da,eller om han nettopp har herja,da blir han og varm,men har han sittet i ro en stund og temp. ikke går ned,så sender jeg han ikke i bhg.

Skrevet

i vår bhg sier de at hvis barnet er i fin almenntilstand og ikke plages av litt feber så må de gjerne komme!

Skrevet

HI her. Takk for svar. Man prøver jo å stole på intuisjonen sin, men blir jo lett plaget av dårlig samvittighet. Det hører vel med morsrollen. Får stole på at de ringer dersom de synes han blir for syk til å være der.

Skrevet

Som hun over her skriver og som jeg akkurat har skrevet et innlegg på inne på skravle siden så varierer tepen til barna veldig. Har foretatt et lite eksperiment i kveld hvor temp varierte fra 37,9 til 37,4..... Ingen av disse er jo feber. Men jeg syns 0,5 i variasjon var litt mye.

Jeg regner det ikke som feber før det går over 38. Gutten vår har normal temp på alt fra 36,5 til over 37,5 noen ganger på kvelden hvis han er litt aktiv i en varm stue...

Men 38,5 på morran er jo feber. Tempen er jo lavest på morran. Jeg hadde ikke sendt i barnehagen da fordi det er vanlig at tempen stiger utover dagen, men jeg kan skjønne de som gjør det hvis allmenn tilstanden er god....

Jeg sender i barnehagen så lenge den er under 38 på morran

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...