Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #26 Skrevet 17. november 2006 Takk Sponge:) Har hørt om navnedilemmaet deres, skal prøve å tenke ut noen glupe alternativer til dere:) Min søster hadde samme dilemma som dere - det måtte jo fungere på norsk og engelsk (og helst ikke høres for ille ut på samoisk). Jeg skal ikke røpe noe som helst, men syns det er festlig at ka-ping er så hemmelighetsfull. Sambo og jeg er liksom så frampå med det navnet vi har valgt at hele BiM vet hva jenta skal hete:) Navnet er såpass 'gammeldags' at jeg tviler på at det blir poppis bare fordi jeg sier det 'høyt' på BiM:) Bokanbefalinger, tja. Ken Follet er jo bra. Krimbøkene hans er supre og lettleste, men aller best er 'Pillars of the Earth' ('Stormenes Tid').Jo Nesbøs bøker om Harry Hole. Patrick Süskinds 'Parfymen'. Flere?
Nr-3-i-Magen Skrevet 17. november 2006 #27 Skrevet 17. november 2006 Heisann! En oppdatering herfra: På søndag kom verdens vakreste, skjønneste, søteste jente til verden. På termindagen og farsdagen! Våkna kl halv fem av regelmessige rier med 6 min i mellom, snart blei det to-tre min og da dro vi på føden (sånn i åttetida). Kl halv to var ho ute. Så det gikk jo forsåvidt fort, men var slitsomt likevel. Nå koser vi oss stort alle tre. Ammer, sover, koser, ammer, sover, koser... med litt bleieskift innimellom :-)
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #28 Skrevet 17. november 2006 Gratulerer masse:) Syntes det var en stund siden jeg hadde sett deg her inne, så lurte fælt:) Hva skal hun hete da?
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #29 Skrevet 17. november 2006 Andrea: gratulerer så masse!!! gleder meg masse til å møte deg og jenta, høre navnet osv... kanskje dere er i form til å komme på treff når jeg kommer til byen neste gang? dvs mest sannsynlig onsdag 6.desember... Hanne: det er ikke fordi jeg er bekymret for at alle skal "ta" navnene våre at jeg er litt restriktiv med å legge dem ut her, men mest fordi begge jentene våre blir hetende noe litt utenom det vanlige, og jeg vil helst være så anonym som mulig her inne... de som har bruk for å kjenne meg mer personlig har mulighet til det på andre måter f.eks Stinemor og sponge på msn, deg og 1D på sms og "live" osv. Stinemor: det blir kanskje en annen bil enn den hvite guttebilen... en akkurat maken en i rød som er mye styggere, men 8 tusen rimeligere Liten2: jeg henger meg på Hanne og anbefaler "Parfymen"! Det er ei sær, men utrooolig bra bok! Og så er jeg jo blitt Harry Hole-fan jeg også, takket være Hanne og søs
DiddiDaddi Skrevet 17. november 2006 #30 Skrevet 17. november 2006 Andrea: Gratulere masse med jenta!! Kos dere videre ) Ka-ping: 8000 kr billigere er jo mye penger! Så bra dere fant en billigere, farge og form er vel ikke så farlig! Det er jo uansett ikke hovedbilen, bare "guttebilen". Fikk du ellers shoppet litt da?
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #31 Skrevet 17. november 2006 Ka-ping: det var ikke ment som kritikk. Om folk klarer å spore deg opp på navnet dere vurderer på ungen er de synske og mer til. Jeg tviler sterkt på at min anonymitet blir kompromitert fordi folk vet hva jeg vil kalle jentungen.
Nr-3-i-Magen Skrevet 17. november 2006 #32 Skrevet 17. november 2006 Takk alle sammen! Ho skal hete Maren, vi bestemte det etter å ha sett på ho ei lita stund.
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #33 Skrevet 17. november 2006 Hanne: ble ikke tatt som kritikk heller men du vet jo at jeg er litt sånn over-hysterisk på dette med anonymitet på nett... vet det er dumt men sånn er det bare Jeg er forøvrig blitt mer og mer bestemt på dette "nye" navnevalget til lillejenta, så det ender nok opp med at jeg bruker de neste ukene på å overtale gubben til hans eget navnevalg, hehehe Andrea: det var et fint navn Passer med ditt også. Gleder meg som sagt til å møte henne!
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #34 Skrevet 17. november 2006 Nydelig navn:) Ka-ping har rett, det passer med dit 'ordentlige' navn:)) (Søsteren min heter forresten Maren, så det er et godt innarbeida navn hos meg) Vi har navnet klart her gitt, med mindre deg virkelig ikke passer.Da har vi heldigvis minst et alternativ som begge liker:)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #35 Skrevet 17. november 2006 Takk for mange bok-tips jenter. Harry Hole er en fornøyelig fyr, så der har jeg allerede pløyd gjennom det som er. Ken Follett, John Grisham, Dan Brown etc er bøker sambo leser, så der har jeg og vært gjennom mye oppdaga jeg. Endte opp med G. Nygårdshaugs første om Fredric Drum (Honningkrukken) på bokhandelen i dag. Fant ikke de 2 du anbefalte Ka-Ping, men de er notert! Likens "Parfymen", Hanne. Snart helg!!! Ferdig kl. 17 på jobb idag. Seineste dagen i uka...Kjipt, men kun 1 fredag igjen .....
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #36 Skrevet 17. november 2006 Da er det jo bare 32 minutter til helg da:)) Si fra viss du vil ha flere anbefalinger. Har mange på lager:)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #37 Skrevet 17. november 2006 Bare noter i vei, du.... blir vel mindre lesing ei stund igjen etter at knøttet er kommet til verden, men grit å ha noe på "lur". Blir mest lesing på senga for min del. Kveldene går med til strømpe-/sokke-strikking til jul om dagen.
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #38 Skrevet 17. november 2006 Jeg kan ikke strikke. Da mener jeg ikke slik som ka-ping som har strikkeforbud, jeg kan det rett og slett ikke.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #39 Skrevet 17. november 2006 Det er da godt vi er forskjellige, ikke sant? Du kan sikkert mye jeg ikke kan... Du har jo en MA, jeg har vgs..... Eier ikke fantasi el krativitet feks, så jeg beundrer de som driver med Scrap-booking etc...
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #40 Skrevet 17. november 2006 Hehe, men du kan sikkert mye jeg ikke kan:) Heldigvis har jeg både mor, svigermor og venninne som strikker:))
SpongeBob Skrevet 17. november 2006 #41 Skrevet 17. november 2006 Men logge av tidlig kan dere visst alle sammen. Her har jo ikke skjedd noe på evigheter, jo! Ønsker dere en bra helg, alle sammen - selv skal jeg være hjemme med LT og pleie forkjølelsen min, prøve å få ham tilbake i våre veletablerte rutiner som tydeligvis har gått totalt på dunken etter 5 dager med pappa og mormor og se om jeg kanskje kan få vasket litt klær. Ikke noe videre ambisiøs av meg for tiden... Kos dere masse, mine kjære Twilightdamer! Så lover jeg å være sterkere tilbake mandag;)
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #42 Skrevet 17. november 2006 Har vært ute og spist sushi påfulgt av 'the departed' på kino:)) Måtte jo feire MA'en:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå