Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Flere som er opp da??? En ny dag med nye muligheter. Endelig er det helg og det er jeg glad for ;o)) Skal snart avgårde på jobb. Så blir det handling, middag her med en god venninne og jente kveld utover. Ser virkelig frem til det ;o) Sliter litt vel mye med kynnere.. Merker det gjør hverdagen vanskelig.. Kommer skikkelige tak innimellom... Flere som har det slik? Hva er planene deres i dag da??? Ha en strålende dag ;o))
konvall Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Her har vi vært oppe en stund ja... Tenkte faktisk å legge meg igjen snart. Har henten ved. brettet klær og satt på ny maskin., da får vi slappe av litt her... Tenkt å få bakt litt i dag og vasket litt gulver. Er så tungvindt å gjøre ting når en må opp og ned trapper hele tiden mens magen jobber med kynnere hele tiden....Merker endring i takene nå. Blir litt mere intense. Men, nå beg det jo å nærme seg... Ha en fin da smaskeli og alle dere andre...
SpongeBob Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Her i huset er hele familien sylte forlkjølet, så det blir nok med en bitteliten tur på jobb for min del. Må hente noen papirer og snakke litt med sjefen, og så er det hjem til varmt hus (hurra) og kakao, tenker jeg. LT er såklart i best form, så han har fått starte dagen med "Finding Nemo" og er svært fornøyd. Kan nok bli en del DVDer på ham i helga hvis jeg fortsetter å være så utslått som nå. Men det sparker lykkelig i magen, i alle fall - han er nok _ikke_ forkjølet. Smaskeli og Beth - med såpass mye kynnere, burde dere ikke ta det med ro? Det er det eneste som hjelper meg i alle fall - har fått streng beskjed av JM at når jeg får kynner e har jeg overdrevet aktivitetsnivået, og må slappe av så mye som mulig. ka-ping: jentenavn? Må jeg begynne å tenke på mini-ping som noe annet nå? Likte så godt det navnet dere hadde? Og fortsatt ingen gode forslag til oss på guttenavn, anyone?
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Kjenner kynnerne begynner å slite meg litt ut ja. Har gått rundt med konstant mageknip siden onsdag Jeg oppdaget noe snodig idag. Gubben nevnte igår at han ikke er helt komfortabel med navnet vi sånn omtrent hadde bestemt oss for på magetrollet (la oss si det var "Anne"). Siden vi syns navnet er en så viktig del av det en gir barnet sitt, var jeg selvsagt åpen for diskusjon. Han nevnte Rikke og et navn til (la oss si "Lise"), men jeg sa tvert fra at Rikke vil jeg ikke kalle henne. Det andre forslaget derimot, kunne jeg tenke på. Det gikk og surra litt i bakhodet mitt, og da jeg våknet idag så føltes det som om bitene hadde falt litt på plass. Jenta i magen kjennes mer ut som en Lise enn en Anne! Rare greier... Jeg som hittil ikke har hatt andre alternativer enn Anne i hodet siden vi først begynte å diskutere navn! men følelsen er faktisk så sterk at jeg lurer på om jeg skal overbevise både gubbe og datter om at det ligger en Lise i magen min...
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 God morgen:) Ka-ping: rart å lese navnepseydonymene når jeg vet hva som står bak dem. Hehe:) Husk at jenta blir den hun blir uavhengig av om det blir navn a eller navn b. Samme gjelder egentlig Sponge:) Dere med kynnere: Ta det med ro og slapp av:)) Dere må ta vare pådere selv. Ellers våkna jeg klokken 6 av at jeg måtte på do, så lenge har jeg ikke sovet uten å måtte opp på leeeenge.
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Natt til igår sov jeg hele to timer... inatt derimot har jeg bare vært våken to ganger!!! skjønte nesten ikkeno da jeg våkna fem på åtte av at lilletrollet ropte på mamma... tegner bra for ei fin helg dette
Gjest Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Gooood morgen!!:-) Eller formiddag, rettere sagt. Endelig fredag, i kveld kommer sambo hjem, har fri i morra, og alt er egentlig helt ok. Litt trøtt idag, men det er mot normalt når det nærmer seg helg. 1.desember skal jeg sove....første dag i permisjonen min;-) Merker det begynner å bli tyngre for hver dag som går. Trappene blir mye tyngre og lengre hver dag på jobb kjenner jeg.... Skal ikke klage da, er faktisk i "bedre" form denne gangen enn sist, da gikk jeg halvt sykemeldt de 2 siste mnd pga bekkenet. Det har jeg da iallefall sluppet denne gangen. God bedring med forkjølelsen SB!
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 liten2: 1.desember er ikke langt unna, heldigvis
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Da skal jeg ut på kafé) Blir koselig ja.
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 Hanne: kos deg masse! Jeg sitter og venter på en gubbe som driver med låvesalg, han skal (forhåpentligvis) køjpe de siste tingene vi har igjen etter garasjesalget så vi kan få en BIL inni garasjen og ikke det andre tullet vi har der nå... mamma kommer på besøk en tur for å skravle, og så skal vi til Trondheim på julehandel, drar ikveld. og kanskje kjøpe bil! spennende
Hanne og jentungen Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 Ka-ping: Så spennende:) Jeg vil også på julehanden, men har ikke helt tid enda, hehe:) Lurer litt på hva dette 'permisjon' dere gleder dere til er? Eksisterer ikke i mitt vokabular det.
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #13 Skrevet 17. november 2006 Hanne: hadde ikke ordet "permisjon" i vokabularet mitt forrige gang jeg fikk barn jeg heller så du har min fulle sympati! Men som jeg nevnte tusen ganger forrige helg: jeg er kjempestolt av deg!!! Ikke mange jenter som greier det du klarer nå i høst
DiddiDaddi Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 Godmorgen jenter ) Har også endelig hatt en lang natt søvn, så uvant, men så deilig! I nord er det vått og grått...ikke mye som ligner på julestemning her. Fikk så julestemning i går, vi kjørte til en liten plass et stykke fra Bodø der de har eget lysstøperi, kjøpte så mange nydelige julelys! Alt var pyntet til jul der, og de spilte julemusikk...drømte meg helt bort ) Så koselig å dra ut på julehandel ka-ping! Forsto jeg rett...er det dere som skal kjøpe ny bil? Til smaskeli som spurte om kynnere kan jeg bekrefte at jeg plages med det...har vært sykemeldt fra uke 23 pga mange, vonde og regelmessige kynnere. Trapper ned på de riehemmende medisinene, skal slutte over helga, og merker det tar seg kraftig opp nå. Her hjelper det lite å ta det med ro, men det er det beste tipset jeg har. Stopp opp når kynnerne blir for kraftige - stopp med det en gjør om det gjør vondt, eller skift stilling for å få det til å roe seg ned. Heldigvis er det jo livmoren som trener seg, snart er det vår tur til ekte sammentrekninger ) Nå er det frokost, lokalavis og dagens espresso her )
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 Tror dere kanskje at vi som har mye kynnere får en "lettere" fødsel? Forrige gang hadde jeg nesten ikke en eneste kynner, men en laaang og tung fødsel der jeg og livmor overhodet ikke samarbeidet. Jeg begynner å få troen på at alle kynnerne kanskje kan hjelep livmora til å være mer effektiv denne gangen
DiddiDaddi Skrevet 17. november 2006 #16 Skrevet 17. november 2006 Er jo lov å håpe ihvertfall ) Har jo ikke prøvd dette før, så aner ikke om kynnerne kan hjelpe til å gjøre fødselen mer effektiv...men det hadde vært supert! Har ihvertfall hatt nok kynnere til å fortjene det syns jeg, hehe ) Lurer også på om det er noe i det at en kan ligne sin mor når det gjelder fødsler...jordmoren min sier det er noe i det, så velger å tro på henne! Jeg ble født på 3 timer, og lillebroren min på 1,5 time - og mamma syns det gikk så fint. Noen som har erfaringer på om en kan ligne sin mor?
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #17 Skrevet 17. november 2006 Eh, nei dessverre... Mamma tyter ut unger som om hun skulle fått betalt for det. Min eneste fødselsopplevelse varte 60 timer +.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #18 Skrevet 17. november 2006 Ka-Ping: var det du som snakka om G. Nygårdshaug og bøkene hans her tidligere? Er helt tom for lesestoff nå, så jeg må innom en bokhandel i lunsjen idag, tror jeg... Noen anbefalinger? Ikke lest noe av han før, nemlig.. Ny bil, da? "konebil" til deg, eller? Vi skal og signere kontrakt på ny bil i morra. Rettere sagt sambo. Han blir offisiell ukependler fra 01.01.07, og må ha bil. Kjøper med grønne skilter da, så jeg og ungene må beholde gammelbilen, men det går bra, liker den "gamle" Saaben jeg. Etterpå kjører vi til "Fantastiske Fosen" for å ta opp båten for vinteren.
DiddiDaddi Skrevet 17. november 2006 #19 Skrevet 17. november 2006 Æsj...!! hehe...jaja, det får bare bli som det blir! Merker jeg jammen begynner å nærme meg termin, har ikke tenkt så mye på fødselen før...nå begynner det å bli mer og mer tanker om det Fikk dessuten en liten a-ha opplevelse om at det faktisk er alvor om ikke så lenge....det var ganske surrealistisk å ligge på en fødestue på tirsdag med vonde sammentrekninger mens jordmor puslet rundt meg... Jeg som trodde jeg ikke gruet meg noe særlig til fødsel, fikk plutselig litt småpanikk, følte meg ikke klar!
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #20 Skrevet 17. november 2006 Stinemor: nå var jo min fødsel litt spesiell siden lilletrollet fant ut at hun ville komme med panna først, og ikke bakhodet... så det kan godt hende jeg tyter ut nestemann (nestejente) på et par timer! Håper bare jeg rekker meg inn til sykehuset... hehe liten2: Gert Nygårdshaug er genial!!! Fredric Drum-bøkene hans er dritbra, det er en krimserie med dritkule historier og uventede twister. Men du kan godt starte med de to bøkene "Prost Gotvins Geometri" og "Afrodites Basseng". her er ei hjemmeside om Nygårdshaug som er ganske bra, inkl fyldig bibliografi: http://www.pvv.ntnu.no/~terjeros/gert/
SpongeBob Skrevet 17. november 2006 #21 Skrevet 17. november 2006 Og jeg anbefaler Kurt Aust, som jeg akkurat har kost meg med de første bøkene til. Huff, håper det kommer bøker fra de snille menneskene i amazon snart, er helt fri for bra lesestoff bortsett fra mammablader, og det er grenser for hvor lenge hjernen min holder ut med bare glossies som føde. Så bøker takk - bokhandler er det langt mellom her i Gokk. Nei, jeg får slenge meg i bilen og kjøre mine 3 mil til jobb - mulig jeg logger innom der også for å se hva dere finner på. Veldig nysgjerrig på "Lise", ka-ping, her hadde vi full gjennomgang av navnebok heromdagen uten å komme lenger enn "John" (faktisk, ikke psevdonym)... Uansett hvem det er som er der inne er jo det et kjedelig navn!
selfangerkjerringa Skrevet 17. november 2006 #22 Skrevet 17. november 2006 liten2: det er den nåværende kjerra som blir konebilen (vw passat 94-mod, stasjonsvogn), mens nybilen blir guttebilen til gubben... mitshubitshi (?) pajero, 4wd osv. Sponge: jeg sender en epost med navneforslaget da skal jeg på shopping med mamma littegranne jeg ha en fortsatt fin dag, twilightjenter!!! klem fra meg og mageknøttet - som kanskje har fått navn for godt idag!!!
DiddiDaddi Skrevet 17. november 2006 #23 Skrevet 17. november 2006 Sponge: leste i lokalavisa i dag at det er snakk om å legge ned fødestua og jordmortilbudet hos deg!! Det var jeg ikke klar over! Så ille da! Er det bare på tankestadiet, eller tror du det blir en realitet? Huff...så trist når helsevesenet ikke har penger til noenting, jordmortilbud i distriktene må jo satses på!
Gjest Skrevet 17. november 2006 #24 Skrevet 17. november 2006 Takk for boktips, jenter. Da er det bare å ta turen til bokhandelen!:-)
SpongeBob Skrevet 17. november 2006 #25 Skrevet 17. november 2006 Det er ikke tvil om at det er korttenkt og teit å gjøre slikt, ja, men det verste er nesten at de stakkars jordmødrene har jobbet her i masse år og hatt denne trusselen hengende over seg hvert bidige budsjettår! Kan du tenke deg å jobbe et sted, gjøre en fantastisk jobb, og så konstant få høre at "Nei, vi må nok legge ned jobben din"? Vi snakker ti-femten år av dette her! Blir så sint på deres vegne... Selv skal jeg nok klare meg, men det er et så bra tilbud at jeg synes det er synd og skam å ødelegge det - det er sørenmeg ikke rart distriktsNorge går på dunken snart! Og før jeg glemmer det: Hanne, grattis med MA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå