Gå til innhold

Beste triks for aa holde paa spiren naar den (forhaapentligvis) flytter inn?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet noe om det?

Stemmer det at man boer kutte ut kaffe, alkohol, drikke mengder med vann, vaere mye i bevegelse uten aa ta i - for aa holde blodomloepet i gang i livmoren? Eller stemmer dette ikke?

Andre tips?

Jeg vil forberede litt, og kunne mest mulig foer en spire evt flytter inn innen noen uker.

Fortsetter under...

Hei.

Det er lurt å kutte ned på kaffe (det går greit med 3-4 kopper om dagen).

Alkohol og røyk er lurt å kutte helt ut (om en klarer)

Ikke spis rå fisk og rått kjøtt, og dersom en trenger smertestillende kan det være lurt å ta noen med paracetamol (paracet, pinex osv) og ikke med ibuprofen (ibux osv.)

Vann er det jo lurt å drikke minst en liter av hver dag uansett, så det skader ikke.

Ellers gjelder det bare å prøve å ta svangerskapet med ro og prøve å ikke stresse og bekymre seg. En får trøste seg med at det vil jo gjerne gå bra, og for de aller fleste ordner det seg av seg selv... kroppen vet hva den skal gjøre! Og skulle det gå galt er det ofte grunner som en ikke er i kontroll over selv, som at den lille spiren ikke er levedyktig av ulike grunner.

Det går nok bra skal du se! Lykke til!

hei hei femina :)

jeg har selv hatt 3 sa nå på 10 mnd, og en tidligere når jeg var 18.

selv har jeg snakket med legen og skal videre på utredning i januar.

vet du ca når du fikk EL tidligere?

For jeg har funnet ut at problemet mitt er ALT fir korte lutealfaser (dagene fra EL til tr)

er noe med at jeg ikke rekker/ eller produserer ikke nok hormoner så tr skyller ut fosteret hver gang.

skal vel egentlig vente med videre prøvinger til alt dette er over, men vi vil fortsette vi. har jo et håp om at kroppen skal klare å ordne opp i dette selv.

Vet at jenter i vår situasjon burde stresse ned, ikke trene noe særlig og holde seg litt i ro. (ikke sengeliggende da)

Utover dette vet jeg ikke så mye, men skal forske videre på det.

Hvor mange SA har du hatt? temper du? hvor lang tid fra el til mens?

klem fra

Takk for et tingeling, jeg skal gjoere det som trengs naa, det er unoedvendig aa gaa gjennom mange graviditeter som ikke blir noe av, dersom det faktisk er noe man kan gjoere selv for aa hjelpe til. Men det er ikke godt aa vite det da, kutter gladelig ut ting jeg, for en periode.

Er du lykkelig gravid naa? Vi hadde jo positive tester sammen, mine varte i to uker, men saa var det braa slutt kan du si...

Hei lioevr,

Setter pris paa svar fra deg.

Min historikk er MA uke 5 for 8 aar siden, MA uke 5 for 3 aar siden, datter paa 2,5 (gravid med henne 6-8 uker etter andre MA, bloedde uke 5 her ogsaa, og fikk UL hele svangerskapet som viste seg aa vaere helt topp - baade for meg og barnet) saa har jeg hatt kobberspiral siden foedselen nesten, og den tok jeg ut selv (cavewoman, hehe) rolig og behersket og steril selvsagt, og saa har jeg hatt en SA naa i ca 4+3, som har ordnet seg veldig fint.

Foerste MA var med annen mann, og siste MA + denne SA = barnet er med samme mann.

Har aldri tempet, og aldri testet noe som helst, det er foerste gang jeg nerder skikkelig, hehe... Saa jeg vet faktisk ikke naar jeg har hatt EL, har alltid bare trodd det var midt mellom TR'ene. Ble gravid naa i okt med den tankegangen, saa tror jeg ikke har veldig kort lutealfase. Men det er virkelig verdt aa tenke paa det. Skal foelge med denne runden, har begynt med EL tester i dag faktisk, dag 8/9 i syklusen.

Klem til deg ogsaa, synes det er godt aa snakke men noen som er kunnskapsrike. Jeg er bedre paa det mentale tror jeg, men helt kloenete foreloepig paa alt dette tekniske. Laerer mye her paa en mnd's tid, saa det er helt supert.

Annonse

Det er lurt å ikke overdrive kaffedrikking (gjelder også coca cola og te med koffein). 2 kopper kaffe pr dag er ok, men ikke så mye mer.

Sunn mat, frisk luft og en kropp i bevegelse er også bra.

Men viktigst av alt er at de fostrene som dør, de dør antageligvis uansett hva man gjør og ikke gjør, det er som regel grunner som vi ikke rår over.

De fostrene som er levedyktige derimot, de overlever som regel samme hvor mye vi stresser på jobben, krangler med gubben, spiser usunn mat og lar være å trene.

Derfor vil jeg si til dere alle at det er bare å gjøre så godt man kan, prøve å leve sunt og samtidig ha det godt med seg selv, og så er resten opp til naturen. Ikke legg skylden på dere selv hvis det går galt, for det er dessverre noe som skjer av og til uten at man har gjort noe feil.

Aaah, alltid godt med noen som kan svare med hodet... =o) Jeg er veldig enig og ikke av den overbekymrede typen egentlig. Vil bare se om det er noe jeg kan gjoere annerledes siden jeg tross alt har mistet 3 ganger og kommet i havn 1 gang (hurra) Takk for svar, fine raad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...