MrsDior & baby-Dior Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 var hos legen idag.. og skulle sjekke en urinveisinfeksjon... dette endte med en gynokologisk undersøkelse for han ville lete etter streptokok-bakterie i tillegg til urinveisinfeksjonen. jeg sa at jeg ikke ville ha gynekologisk undersøkelse, men etter mye om og men så klarte han og overtale meg... etter at han har tatt denne streptokokk-prøven fra underlivet mitt sier han: denne prøven forskes enda på, og mange gyn.proffessorer nekter og ta den på gravide for det har forekommet noen dødsfall av helt friske barn i magen pga denne testen..... og dette informerer han meg om ETTER at han har tatt testen!!!!! jeg ble helt fra meg... begynte og grine, og ringte sambo med en gang... han kom og henta meg.. har nå bytta fastlege, og skal til jordmor og bli roet ned i morgen... har ikke hatt det helt bra resten av dagen, og hver gang jeg har kjent spark fra lille-gull har vært en ren lykke!!
Nicki_81 Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Er helt sjokkert her jeg sitter. Blir så irritert på leger som ikke kan informere FØR de gjør noe. Alt er så mye bedre når de bare gjør det på den måten. Føler så med deg. ville også blitt helt fra meg av en slik beskjed. Bra du skal til jordmor å få snakket ut litt da. Lykke til. Går nok greit =)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Hva slags streptokokk bakterie var det?? Hvis det er den GBS prøven som det har vært en del snakk om i det siste, så er jo den heelt ufarlig å ta!
2nj♥ Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Høres ut som en gal lege.... Var det GBS (Gruppe B-streptokokker)-prøve du tok? Isåfall er den helt ufarlig.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 De fleste må nesten grine seg til en slik undersøkelse som legen din ordnet med for deg. Leger har det som vanlig med å ikke gjøre tester som ansees for "dyre". Synes du var heldig jeg! Klart legen kunne informert deg litt bedre på forhånd. Men du kan ikke ha lest aviser om du ikke har fått med deg "epidemien" av babyer som dør av smitte de får av mor under fødselen. Var mye om det i sommer husker jeg. Søk info på nettet og ta det med ro! Testen i seg selv er ikke farlig og om du får bevis for at du ikke har streptokokker så er jo det i seg selv kjekt å vite?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Sikker på at du ikke misforstod, at det er flere friske babyer som har dødd av bakterien, og ikke testen? Synes det er veldig merkelig om testen skulle være farlig, da hadde det nok kommet frem i media da debatten var opp i sommer. At testen skulle være farlig ble aldri brukt som et argument for å ikke gi gravide denne muligheten til å teste for et farlig virus. I USA tester de jo for det som rutinekontroll.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 eh... du får jo dessverre ikke reg'et denne nye fastlegen FØR etter en mnd, da?? det er jo som en oppsigelse.. Tragisk hele fastlegeordninga!!
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 dette bør du rapportere!!!! si i fra til jordmor..og eventu andre leger ved legekontoret..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Dette er nok en misforståelse... mange gyn.proffessorer nekter og ta den på gravide _fordi om_ det har forekommet noen dødsfall av helt friske barn i magen pga denne bakterien..... Bakterietesting er ikke farlig, det er bare å stryke en vattpinne mot livmorhalsen, og det er det ingen fostre som dør av. Fort gjort å oppfatte ting litt feil midt i alt fagspråket og når man er litt nervøs, men du og babyen er helt trygge De fleste som har disse streptokokkene i skjeden får helt friske barn, testen koster penger, og hvis alle gravide skulle få antibiotika pga bakterien ville det kanskje bli flere uheldige antibiotikareaksjoner enn barn som slapp å bli syke på grunn av infeksjon. Derfor er det omstridt om det er rett eller feil å teste, men testen i seg selv er helt trygg, og legen ville bare gjøre det ekstra trygt for dere to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå