Gå til innhold

Driit lei huleboere og urkvinner!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger blir det litt mye om hva de gjorde med babyen i "gamle dager". Hvordan huleboere gjorde det med babyen og hvorda urkvinnene gjorde det var tydeligvis, instinkt, helt rett og uten tvil , mens alt som er moderne og vestlig er feil, lettvint, usikre osv.

Er det ingen her som er enig i at noen ting faktisk kan være bedre nå? Eller i allefall ikke så gæærnt,

For de som ønsker smertestillende ved fødsel ja så er vel det greit, det er vel ingen som amputerer et ben kun med en halvflaske wisky innabors og resten i såret?

Plast leker i glorete farger kan sikkert være stimulerende og mer populære for barnet hva er galt i at de ikke er i tre

Det er så mange dagligdagse ting som er forskjellig fra steinalderen som det ikke stilles spørsmål til, men hvis det blir en debatt her inne så er det plutselig "ur-hule- stilen" som gjelder

Ja dere skjønner sikkert hva jeg mener:)

Syns bare det er for lettvint-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, eg er åpen for alt, både nytt og gammelt, av og til er nytt bedre og av og til er kjerringråd en befrielse :)

Skrevet

Tihi! Må si meg enig i noe av det du skriver ja.

Tiden går (eller kommer) og heldigvis forandrer også ting seg. Klart noen synes at det meste var både tryggere og bedre før, men jeg mener det også er viktig å åpne øynene for det som er nytt.

Personlig velger jeg litt nytt og litt gammelt med utgangspunkt i det jeg selv mener er bra og riktig :o)

Skrevet

Alt var ikke bedre før! Tenk bare på hvordan barna ble fraktet i bil, ikke noe barnesete da, nei. Så det er masse som er blitt bedre, og det som er basert på forskning er bedre enn alskens kjerringråd synes jeg.

Og gamle leker kan ha løse deler, tror ikke bamsene hadde sikre øyne og giftfrie materialer før.

Men viktig at en ikke ser på ting svart-hvitt, enten-eller. Ta med seg det gode fra "steinalderen" og det moderne.

Skrevet

slik føler jeg det og:-)) signerer denne!!

svigermor er slik hele veien.. "ja, når vi var unge så...." eller "når guttene var små måtte jeg bare gjøre slik.. " jajaja, liksom tenker jeg da..

Skrevet

amen, herkules!:)

Skrevet

Er så enig...

Men det er jo sikkert endel av de gamle tingene som fungerer da.

Skrevet

Enig med deg! Utviklingen går videre, og vi må jo tilpasse oss det samfunnet vi lever i NÅ! ;) I tillegg er det forsket på en hel masse, og man må jo forholde seg til det det er kommet fram til der- så når mamma og svigermor sier at; "sånn gjorde aldri vi!" eller "det hørte aldri vi om da dere var små", så er kanskje ikke det så rart! Det var vel ikke satt fokus på de tingene, og heller ikke forsket på det...

Mener ikke at man skal bli hysteriske, men man vil jo høre på det som er anbefalt...

Skrevet

Jeg tror bedrevitende bestemødrene som mener at alt var så mye bedre før, har fortrengt både det ene og det andre.

Jeg og min bror var nemlig prakteksemplarer som aldre gråt. Vi satt i timesvis i leikegrinda og lekte for oss selv. Vi var ikke for tykke og ikke for tynne. Vi sov om nettene. Vi intok alle måltider i høflig positur ved kjøkkenbordet osv osv... Dessuten må det ha vært utrolig kaldt på den tiden når jeg ser hvor mye mormor pakker på sine små herlige barnebarn når de skal sove. Sniker jeg meg ikke bort og fjerner et par tepper, kan jeg vri opp junior når jeg tar ham opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...