Gå til innhold

Håper noen kan hjelpe...Sf mål på 22,5...hjelp

Kris.

Anbefalte innlegg

jeg er i dag 19+2 uker på vei og har et sf-mål på 22,5 cm.... legen sier jeg er stor.

Sist kontroll for akkurat en måned siden idag var jeg 15 cm og jordmor sa "lurer på hvor mange som er der inne?". Ul for for to uker siden viste bare en...og riktig størrelse i forhold til min egen termin!

Jeg har ligget godt over den grønne streken før også, men nå har kurven føket enda mere i været. Leste her idag at man ikke skal bekymre seg om kurven er jevn, men det er jo ikke min,(

Er annen gangs fødene og fikk en liten pjok på 46 cm og 2890 gram sist, han var jo veldlig liten...

Hva kan dette være, veldig mere enstelig i dette svangerskapet enn sist;(

Fortsetter under...

Kan hende kurven din ikke ser jevn ut fordi det er så få målepunkter...Det er jo ganske mange uker mellom hver gang man er til kontroll i starten av svangerskapet, kan godt hende kurven din er fin og jevn. Den er i hvertfall økende, og det pleier jo være et godt tegn :) Men du kan jo be om en ekstra time hos lege/jordmor da. Det er ikke meningen at en skal gå og bekymre heller vet du. Kanskje barnet er stort, kanskje det er en til der som gjemte seg under UL (visstnok mulig, men veeeeeeldig usannsynlig) eller kanskje noe helt annet. Kanskje bare tilfeldig også. Ta og finn ut mer, så slipper du å bekymre deg, for det er i hvertfall ikke bra!

• 2 uker senere...

Jeg hadde ogsa veldig hoye SF mal i mitt forste svangerskap, og samme som deg - de lurte forst pa om det var flere der inne. Men, det var det ikke ;-)

Hos meg var det blandt annet en "eksepsjonelt" stor morkake som gjorde noe av utslaget. Det kan ogsa variere i mengde fostervann (ettersom jeg har hort).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...