Gå til innhold

Umulig å legge etter at hun sluttet med smokken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 4 og nå tar det så lang tid å få henne til å sove. Hun savner smokken, men vet hun ikke får den så hun maser egentlig ikke etter den. Men hva gjør vi når det nå tar 2 timer å få henne til å sovne?

Til i dag har det endt med at hun har sutret seg i søvn, og det tar timer. I kveld la jeg meg i sengen hennes og det tok 30 minutt. Bør jeg fortsette med det? Nå blir jo jeg trøsten hennes i stedet for smokken. Men må vi da venne henne av med at noen ligger hos henne senere eller? Dette er vanskelig synes jeg. Hun har alltid vært flink å legge seg, men nå finner hun ikke roen lenger :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun slutta med smokken, fikk hun noe erstatning for det?

Vår treåring skjønte at smokken var borte(Gitt til Sabeltann), men spurte om hun kunne få noe?

Jeg gav henne to figurer av Fisher Price sine Littel Peopel, og hun var kjempe fornøyd. Etter noen netter med disse, fant hun vel ut at det ikke hadde noe for seg og gav seg med det!

Skrevet

Jo, den ble sendt til julenissen. Hun fikk velge to leker fra leketøysbutikk og har nå et fiskespill og en bjeffende hund. Hun har også fått beskjed om at julenissen gir en ekstra gave i år fordi hun var så snill og sendte smokken til julenissebarna :)

Men det hjelper lite. Hun spør jo ikke etter smokken, men det er tydlig at hun ikke finner roen lenger nå :(

Takk for svar!

Hovedinnlegger

Skrevet

Det høres ut som du beskriver datteren min. Vi har også slitt etter at hun sluttet med smokk. Nå er det noen uker siden, så masingen etter smokken har gitt seg. Men hun har problemer med å roe seg ned om kvelden. Det er opp og ned av sengen mange ganger, hun er "redd" - tør ikke å sove alene. Helst vil hun at vi ligger sammen med henne til hun sovner.

Jeg var ikke forberedt på at det skulle bli sånne problemer når hun sluttet med smokken. Men jeg håper jo at det er en overgangsfase!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...