knoppi Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har en gutt på 6.5 mnd. Jeg har så og si fullammet til 6 mnd (han ville ikke ha noe særlig fast før det). Vekt økningen har vært svært god til nå. Han veide 3390 ved fødsel og nå 9340. Den siste mnd hadde han "kun" lagt på seg 400g. Helt fint sa helsesøster men jeg synes han er blitt slankere liksom. Problemet er at han i det siste knapt spiser på dagen. Jeg har prøvd alle typer grøt. Han liker hvetegrøt med fruktmos men spiser veldig lite. Middagsglass kan jeg bare glemme og det er æsj æsj synes han. Han likte da jeg laget fiskemiddag til han men igjen, han spiser lite. Han nekter også plent å ta pupp om dagen. Heller ikke vil han ha erstatning. Vann liker han veldig godt. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke spiser? Kan det være tennene...to tenner nede har kommet og er i ferd med å vokse ut. Er dette smertefullt?Helsesøster sa jeg skulle prøve å kutte natt ammingen men det har ikke gjort han noe mer "sulten" om dagen. Hva gjør jeg? Har vondt for å nekte han mat om natten når han ikke spiser så mye om dagen? De siste dagene har han fått pupp om morgenen ca kl 8 (ikke akkurat overbegeistret for puppen da heller selvom han ikke har fått mat hele natta). Har prøvd å lage grøt til han i 11-12 tiden men han spiser bare noen få ts og vil ikke ha hverken pupp eller erstatning i tillegg. Har prøvd med middag eller grøt i 3-4 tiden igjen uten noe interesse. Samme rotet til kvelds og så pupp rett før sengetid. Følte egentlig at dette rotet startet når jeg begynte med fast føde. Alt er blitt rot inkl sovingen. før kunne han legges 7. Våknet ca 23 og fikk pupp. Sov deretter til halv 8 neste morgen. Nå våkner han i ett sett. HVA SKJER? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7119494-kan-noen-plis-hjelpe-meg-med-%C3%A5-finne-system-i-dette-rotet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gla-mor Skrevet 17. november 2006 #2 Del Skrevet 17. november 2006 Vet ikke helt om jeg er den rette til å gi deg råd, men fikk noen tanker om det du skriver. Ligner litt på min eldste datter som var veldig vàr for forandringer. Mange babyer er jo veldig glad i faste vaner, og kanskje forandringen hos dere kom for raskt (fra fullamming til flere måltider fast føde på 1/2 måned?). Ikke noe å gjøre med nå, det da, men kanskje han trenger ro, mindre stress med maten og tid til å ta til seg forandringen. Datteren min ble kjempefrustrert av forandringer, så det viktigste var at jeg var rolig og signalserte med hele meg at dette var ok selv om det var annerledes. Mas og stress med maten gjorde at hun ble enda mer frustrert og ville absolutt ikke spise. Barn er forholdsvis flinke til å regulere matinntak selv, og gutten din har vel litt å gå på. La han styre det litt selv, ro ned med å tenke på at det ikke er så farlig om han spiser lite noen dager. Kos dere med amming når det passer. Kanskje det er en ide å amme i bæreslynge (kanskje han savner å være liten baby......), eller gå litt rundt med ham mens du ammer (litt tungt det uten bæreutstyr). Håper det går seg til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7119494-kan-noen-plis-hjelpe-meg-med-%C3%A5-finne-system-i-dette-rotet/#findComment-7121398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 17. november 2006 #3 Del Skrevet 17. november 2006 Det kan godt være tennene plager ham. Hva hvis, nå i helgen, du "tar fri" etter 4 på natten, og lar far til barnet trøste med smokk og vann. Så, i syvtiden, gnir du gommen oppe og nede med dentinox (evt snakk med hs om smertestillende) og legger ham til for et skikkelig våkent måltid. Da er han nok sulten. Du kan også dele dagsøvnen opp i mindre deler og amme i dem. Du gir den faste føden på formiddagen, ikke sant? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7119494-kan-noen-plis-hjelpe-meg-med-%C3%A5-finne-system-i-dette-rotet/#findComment-7124958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå