Gå til innhold

KVALME

SOLSIKKA

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid første gang gikk alt liksom som en lek.Denne gangen er alt forskjellig. Jeg er KVALM og det er ikke bare morgen kvalme, men hele dagen....Noen dager er jeg helt fin og får spist de måltidene man skal i løpet av dagen. Men andre dager er jeg skikkelig dårlig hele dagen. Det eneste jeg får i meg frem til ettermiddag er epler.....jeg er i 10 uke, så det er vel ikke lenge igjen før det går over. Men det er grusomt og føle seg fylle syk hele dagen og bare lukt fra mat gjør deg kvalm.

Fortsetter under...

Hei solsikka :)

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen! Er kvalm hele tiden, hele dagen lang! Er i min 10 uke, dette er førstemann - og jeg er superglad! Men skulle ønske at formen var bedre... Jeg kaster ikke opp, men mange ganger føles det som om det ikke er lenge før. Jeg vet at jeg må spise, men ingenting som frister.. alt er ekkelt.. Vi får håpe det snart går over! :-)

Forstår godt hvordan du har det. Er i slutten av uke 9, noen dager helt fin. men andre dager er jeg utrolig dårlig, kaster opp hele dagen og får ikke noe mat i meg. Jeg kaster opp hver eneste morgen. Ja det er grusomt p være så mye kvalm hele tiden. . Pleier å gå over etter tre mnd sier de. Så jeg ser frem til lettere dager om noen uker.

Hei alle sammen! Jeg venter nr 4! Og jeg er like kvalm denne gangen som ved de andre 3. Sitter idag og fatter ikke hvordan jeg skal klare dette, og hvorfor jeg så absolutt hadde lyst på en til....men det er nok bare nå når jeg er dårlig at jeg tenker slik....Ja, det er helt forferdelig å være kvalm. Jeg er også kvalm hele dagen, uten å spy, det er hakket før det kommer opp, og sånn er det hele dagen. Tenker mange ganger at hadde jeg bare kunne spy, så hadde det kanskje vært rolig en periode.... Problemet med mine svangerskap er at kvalmen går IKKE over i uke 12....(snufs...) Jeg går derimot til uke 30 sånn ca, og derfor er jeg motløs idag når jeg bare er i uke 7. Kan jo hende at dette blir anderledes hvis dette er en gutt (har 3 jenter fra før...), og kanskje kvalmen gir seg rundt uke 12....Men foreløpig ser alt veldig likt ut som ved de andre tre, så jeg tipper nok at det er en jente dette også....(når man venter jenter sies det at man ofte er mer kvalm enn ved gutter)

heihei alle sammen=)

er i 15uke. min første og gleder meg=) er kvalm og kaster opp, men det er ikke det eneste er både sliten og så fort jeg gjør noe så kjennes det ut som om jeg ikke får puste, men man kan jo ikke bare sitte i sofan hele dagen eller så må bare gjøre no, men og gå på sentret eller ta oppvasken har plutselig blitt megaslittsomt og føles som om kroppen svikter noen andre som har det sånn??

Buhu... Førstemann her også! Har vært hyggelig kvalm morgen og kveld siden uke 5 og kastet opp noen ganger. Tenkte at jeg er heldig som har det sånn. Også...omkring uke 10 bare økte hele kvalmegreia, nå er jeg fæl-kvalm hele døgnet og kaster også opp om natta. Stakkars samboeren min, han er verdens snilleste, og jeg bare klager og griner, for det har jeg også begynt med de siste ukene. Hurra for svangerskapets gleder! Jeg jobber som lærer og orket ikke i dag å stå foran 28 elever som har meg i fokus hele dagen, jeg er hjemme fra jobb. Det er nederlag, jeg har dårlig samvittighet og føler meg som ei pingle. Men men..det er jo liv i krabaten inni her da, det er jo fantastisk!

Annonse

Hei!

Det er så greit å høre at det ikke er bare jeg som sliter...

Jeg er også kvalm hele dagen. Jeg som normalt liker all mat og spiser som en hest, klarer nesten ikke å få ned en bit. Noen dager er bedre enn andre, men stort sett er jeg kvalm hele dagen. De første 5-6 ukene følte jeg meg OK, og begynte å tro at jeg skulle slippe unna..Men neida! Jeg er i slutten av uke 8, så jeg har sannsynligvis kun 4 uker igjen med ellendighet... Jeg sover også vanvittig mye! 4 timer på dagen hvis jeg kan. Mat og andre ting har fått en utrolig kvalmende lukt! Det er helt forferdelig. Akkurat nå klarer jeg ikke å glede meg over å være gravid, og det plager meg litt.

Er det forresten andre her som har fått skikkelig mage allerede i 7-8 uke? Jeg syntes det er helt rart at magen min er så stor allerede. Vekta er den samme, men magen eser ut!! Er dette normalt? Babyen er jo bare noen cm...

Marit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...