Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 For et par dager siden fant vi ut at vi ville gifte oss samtidig med dåpen til sønnen vår. Skal være hemmelig. Selskapet hjemme kommer hovedsakelig til å bli feiret som dåp. Dette skal altså være et veldig enkelt bryllup, og det vil ikke føles riktig for meg med ordentlig brudekjole. Lurer da på om det går an å gifte seg i sidt sort silkeskjørt, med pent pyntet topp i sort og kremhvit, samt sjal som er lik toppen (er greiest med todelt pga amming - sønnen vår vil ikke drikke av flaske). Føler antrekket er pent nok - det eneste er om det er fy-fy med sort i kirka?????
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Så morsom måte å arrangere bryllup på, da!! ) Jeg ville kanskje syntes det hadde vært litt rart om man giftet seg i sort. Men det er kanskje fordi bruden alltid er hvit/lys. Du må jo ikke ha brudekjole, men jeg tror kanskje at jeg hadde valgt et hvitt/kremhvitt skjørt i stedet for sort skjørt... ) Kjenner andre som har giftet seg enkelt, til og med hvor jenta har gått i penbukser. Men ingen som har giftet seg i sort, så vidt jeg vet!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 I gamle dagar var det heilt normalt å gifte seg i svart. Det var berre dei rike som hadde råd til noko så unyttig som ein kvit kjole! Men så fekk sjølvsagt kvite kjolar status, sidan dei rike brukte dei, og dei vart tillagde all slags symbolkraft, slik at dei etterkvart vart oppfatta som dei einaste ekte brudekjolane. Eg hadde ikkje reagert om du hadde gifta deg i det antrekket du skildrar her, iallfall ikkje i eit såpass uformelt bryllaup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå