Gå til innhold

11 mnd i dag, var på hs, fikk klarsignal for melk, melkeprodukter, og fisk..........hurra.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var også på helsestasjon idag med gutten på 11 mnd. Vi fikk IKKE klarsignal om slike ting. Måtte vente i 3-4 uker til.

He he, det er forskjell ja.

Men begynn forsiktig du :)

Skrevet

Er utrolig stor forskjell på helsestasjonene rundt om i landet...

snuppa er bare 9 måneder... og hs sa at vi kunne gi henne alt som vi spiser.. bare være forsiktig med melk, nøtter, honning og salt...

Så her har snuppa fått smake fisk... i dag fikk hun plukkfisk (for de som vet hva det er... ) og der er det både fisk og melk... men snuppa syntes det var knallgodt... og har ikke merket noe på henne enda...

Skrevet

Vi har fått "klarsignal" om at vi kan begynne med fisk forlengst vi :)

Skrevet

Ja, jenta vår er 10 mnd nå.

Skrevet

Synes det er litt skummelt jeg....Hvorfor sier min HS at det IKKE er farlig med melk nå, fikk jo beskjed om at vi ikke trenger kjøpe mer mme, bare bruke vanlig melk, når andre får beskjed om å vente enda en måned.....

Huff.....

Vel, de lærde strides tydeligvis.

Skrevet

en mulighet hvis en må gi melk ved 11 mnd kan en koke melken for å spalte proteinene mere. men anbefalingene fra sosial oh helsedir er altså å vente med melk som drikke til 12 mnd. Melk i mat ogs pm pålegg og syrnet melk som yoghurt og surmelk kan gis fra 10 mnd :-)

Skrevet

Når det gjelder fisk kan de vist spise det fra de er 6 mnd. Ny forskning har funnet ut at det faktisk er lurt å gi de fisk fra 6 mnd. alderen for å forebygge allergi. Men det er så nytt at det ikke har kommet ut enda:)

Skrevet

Jo jeg vet, men er det ikke skremmende at en HS da sier , klart du kan begynne med melk, bare begynn, trenger ikke kjøpe mer tilegg nå. Gå over til vanlig melk, gjerne lett melk, med D vitamin.

Skummelt.....

Skrevet

Aldri hørt at fisk er noe annerledes enn kjøtt, jeg! Hva kan være farlig med fisk? Hjelp, snuppa har jo fått hjemmelaget middag med torsk fra hun var 7 måneder...

Skrevet

Ingenting å si "hjelp" for, det er ikke farlig i det hele tatt! Tvert i mot er det sunt å gi barna fisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...