Gå til innhold

Blir sinnsyk av å ikke sove !!

Anbefalte innlegg

Må bare syte litt i dag - holder på å bli sprø av å ikke få sove !

Ligger våken time etter time, for kanskje å være heldig å sove maks en time - så er det på`n igjen.

I går kveld la jeg meg kl. 22 i håp om å totalt iallefall 4-5 timer, men lå og hev meg rundt helt til 01.00.

Hadde akkurat funnet en god stilling og kjente kroppen dovnet bort og at Ole Lukkøye var på vei - så våkner veslesnuppa med mareritt..

Hallelujah.

Tilbake i køya - holdt jeg på en time til, før jeg endelig sovnet før første gang rundt 02.

Våken igjen 03.30 - opp og tisse (mikroskvett, men kan jo like greit gjøre det når man allikevel er våken) og tilbake i sengen, helt skjeløyd..

Lå våken til nærmere 05 og sovnet da nesten 2 timer og våknet litt etter 07.

Da ble jeg liggende våken til veslesnuppa våknet 7.30.

Dett var dett - 3,5 timers søvn den natten Zzzzzzzzzzzzz......

Klarte å tyne meg til 1,5 time i to puljer på dagen idag, før jeg skulle hente henne i barnehagen igjen.

Men det monner jo lite likevel.

Men dette er jo helt sprøtt !

Har holdt på slik i 2-3 uker nå - klarer ikke få til mer enn 3-5 timers søvn i døgnet, og er så trett og sliten.

Blir desperat ved tanken på at jeg ikke kommer til å få hvilt ut til lillebror gjør entrè - for da blir det jo ihvertfall minimalt med søvn fremover.

Skal til kontroll om to uker og lurerpå om legen kan hjelpe meg med dette.

Noen som vet om legen kan skrive ut noe mildt innsovningsmiddel til oss når vi er gravide ?

Jeg MÅ jo få sovet litt før fødselen, ellers går jeg rett i dørken etter fødsel.

Flere som holder på slik ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7117304-blir-sinnsyk-av-%C3%A5-ikke-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, d høres slitsomt ut ;-(

Jeg plages selv med nattesøvnen,men ikke så ille...

Vet ikke om du kan ta nå sovetabeletter,tviler egentlig på d!

Sender deg masse trøsteklemmer. Så håper jeg du får sove litt bedre i natt ;-)

Stakkars dæ... får dårli samvittihet a å klag over at æ e så trøtt når æ søv så mye som æ gjør... bra du får dæ nån kvila på dagen da... men jenta e i barnehagen... æ har frøkna hjemme i lamme mæ så hær e det ikke mye søvn på dagen da...

Håpa legen orna opp frr dæ... kanskje du sku ha fått fremskynda timen?

Håpa du får sov godt i natt og at du bi litt meir utkvilt...

Stor klem!

Søvn er det lite av her i gården også!! Begynte med kriblinger og uroligheter i 5 svangerskapsmåned, som bare ble verre og verre og nå har jeg fått det J***********&%¤#"¤%&() smerte greiene i hendene og armene så nå sover jeg om mulig enda mindre!!!!

Står opp og leser, drikker litt og tråkker litt rundt jeg, før jeg prøver å legge meg på nytt!!

Hjelper IKKE å ligge i senga og bli sint ihvertfall.... Da begynner bare pumpa å gå og jeg blir lys våken!!!!

Gud a meg så god jeg har blitt på å syte i det siste!!!

*leravmegselv-tragisk*

Annonse

Ups, glemte å skrive inn hva tablettene heter, men her har du de:

Nozinan 5mg...

Ringte også for sikkerhetsskyld og snakket med både lege og jordmor på riksen... Og det var dette preparat gravide i sluttfasen fikk hvis søvnmangel var stor! Så det skal ikke være farlig!

Lykke til ;)

høres forferdelig ut..vet Miio sliter m det samme, hun spurte jm om det var mulighet for igangsetting litt etter termin eller noe iom at hun har fårr 10t søvn til sammen siste uka eller no.hun vil ikke få keisersnitt pga utmattelse....men jm sa : kreftene kommer nåe fødselen setter i gang!

....hmm..

Takk for oppmuntring, flotte jenter !

Popkind - en zillion takk for tips, skal ringe legen min og høre om jeg kan få. *vil ha vil ha*

Men er jo som en annen nevner - avhengig av å våkne hvis jenta mi gråter, blir man helt zombie av de pillene når de kicker inn ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...