Gå til innhold

Noen som samsover likevell om far røyker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør vi,men babyn ligger inntill meg....

Gjør det noe da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet i alle fall at det er grunnen til at mange IKKE samsover dersom en av foreldrene røyker. Og bør babyen ligge inntil deg? Er det ikke viktig at den ligger under en egen dyne?

Da jeg samsov hadde jeg hun under en egen dyne i dobbelsengen, rommet var godt utluftet og kjølig. Du bør i alle fall ha vinduet åpent da, og sørge for god luft, og så trenger han kanskje ikke å røyke to minutter før han legger seg ? Men det gjør han sikkert ikke heller:) Snakka med hs om det da?

Skrevet

Han røyker ikke på soverommet,ikke inne i det hele tatt.

Babyn bruker egen dyne,men ender som regel helt inntil meg,

liker seg best der.vi har vinduet åpent så det er godt og kjølig der.

Skrevet

da jeg spurte på helsestasjonen så sa de at så lenge ingen av foreldrene røykte så var samsoving greit. er noe greier når man røyker at man skiller ut et stoff som kan gjøre at babyen ikke får sove

Skrevet

Vi samsover selv om far røyker.. han røyker ikke inne, og prøver å ikke røyke rett før han legger seg. Vi har alltid døra åpen, så det blir aldri tett luft. Men vet at det blir advart om det ja, pga krybbedød. Vi har likevel senga til gutten inne på rommet vårt, så kan ikke tro at det er så stor forskjell!

Skrevet

Både jeg og samboer røyker.. Ikke inne og ikke rett før vi skal legge oss!! Snuppa har seng på rommet vårt og havner som regel i sengen vår på natta.. Ho er nå 6,5mnd....

Skrevet

da handler det vel egentlig om man "overser" noen av de forholdsreglene som blir gitt for samsoving da,og satse på at det likevel går bra? Eller?

Skrevet

samboer røyker ikke,men jeg gjør. lillegutt sover i egen seng,men hender han våkner på natta og da ligger han ved siden av meg. ikke tett inntil meg,han har egen dyne. han er 4mnd

Skrevet

Vi gjorde det de to første månedene med begge barna. Far røyker kun utendørs, og småtrolla lå ikke i midten, men på min side.

Skrevet

Ja vi røyker begge to, men det siste vi gjør før vi legge oss er å dusje. Tulla havner alltid i sengen i løpet av natta

Skrevet

Det er noe i den luften som røykere puster ut, som er farlig for babyen å puste inn, med tanke på krybbedød. Samsoving er ikke anbefalt om en eller begge foreldrene røyker. Men dette blir det jo til syvende og sist dere selv som avgjør. Jeg røyker ikke, men mannen røyker (ikke inne). Samsov de første 6 ukene siden lillemann spiste annenhver time hele døgnet. Mannen sov på sofaen, men så skulle han jo også på jobb og trengte søvnen. Nå sover lillemann i egen seng på vårt soverom. Har ikke hørt noe om at det skal være farlig dersom det sover røykere der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...