Gå til innhold

Jeg er så dum.. Overbekymret mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg er heldig! Jenta mi på 7 uker sovner i sin egen seg mellom 2030 og 2130 hver kveld. Dette har vi begynt med i det siste fordi hun blir overtrøtt hvis ikke. Jeg er ikke tilhenger av å tvinge de inn i en rutine, men jenta vår vil legge seg i den tiden. Hun er trøtt og blir sutrete hvis ikke. Så dette har hun regulert selv. Helsesøster mente hun rett og slett var flink til å forstå forskjell på natt og dag.

Men dumme meg har begynt å bekymre meg for at hun er oversensitiv siden hun blir trøtt og sutrente om hun ikke blir lagt såpass tidlig. Tror dere det?

Hvis dere ikke legger barna deres før dere selv legger dere, sover barna deres i fanget eller noe eller er de våkne? Hvis de er våkne blir de ikke trøtte?

Håper noen kan svare meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi blir kjempetrøtt og sutrete om ho ikkje blir lagt til ca vanlig tid, merker godt at ho er vant med ca klokkeslett, for kommer vi litt skeivt ut av det noen dager, så har vi ikkje så koselige dager..

Skrevet

Gutten min sovnet samme tid i den alderen. Hadde ingen problem med det. Er det ikke vanlig at barn sovner så sent da?

Skrevet

Klart du må legge jenta når hun er trøtt. Synes ikke den tida du sier er tidlig. Det blir tidligere og tidligere for hver måned som går, og fra vår baby var 3 måneder la vi han i egen seng kl. 19-20. Så sov han noen timer og fikk mat inne på rommet i senga vår. Tror det er naturlig at de vennes til å skille mellom natt og dag ved å legge seg på soverommet om kvelden og være i stua eller ute på tur (få dagslys) om dagen. Husk at barna trenger nesten 20 timers søvn som gradvis endres til 16 timer pr døgn i løpet av først leveår. Mesteparten av søvnen om natta i egen seng.

Skrevet

Godt å høre det er flere. Takk! Det er kanskje vanlig at de blir trøtt i den tiden.. Får håpe det!

Skrevet

Det er så forskjellig fra barn til barn. Synes dog de fleste er sutrete og trøtte fra åttetiden... Noen sovner, andre skriker masse og må gåes med. Tror absolutt ikke du skal bekymre deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...