Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Jeg har nettopp fått mitt første barn og føler et slags press fra alle rundt meg til å få flere. Det virker som om de fleste bare antar at vi skal ha en til ganske snart, til tross for at vi ikke har bestemt oss for det ennå. Selvfølgelig er det kjempestort og en herlig opplevelse å få barn, men jeg vil helst ta valget selv. Jeg har hatt mye glede av mine søsken, men allikevel er jeg usikker på om jeg vil ha flere barn. Og jeg har inntrykk av at mange ser på det å oppfostre et enebarn nærmest som barnemishandling. Nå setter jeg det veldig på spissen, men jeg synes det er litt frustrerende. Usikker, jeg...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Jeg er enig med deg. Personlig syntes jeg også presset om å få barn nr to fort etter nr 1 var stort. Sikkert fordi jeg var over 30 da jeg fikk nr 1, så forventet "alle" at oppfølgeren skulle komme fort. Det var skikkelig stressende. Heldigvis ønsket jeg selv også å få et søsken fort. Men dette er selvsagt noe alle må få bestemme selv.
Tigergutt Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Jeg har alltid hatt lyst på ett barn. Sambo er enebarn, og har aldri lidd under dette. Mest sannsynlig blir det bare Ida på oss, men man skal jo aldri si aldri.......... Jeg føler ikke press fra noen fronter. Hvis det er noen som spør/maser, så svarer jeg bare spøkefult: "neste gang blir det valp!"....
-carina- Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Mange som spør når vi skal ha neste, ja! Jeg syntes fødselen gikk greit, og gutten vår var veldig grei i starten. Når jeg fortalte det, så spurte alltid alle om vi snart skulle starte med neste... Og det var alleredepå barselvisitt når gutten vår var 1-4 uker gammel... Så det ble ikke så lang pause før maset om neste begynte! Kan du ikke snakke litt med de nærmeste familie og venner og fortelle dem at du synes det er dumt med den masingen? At du blir litt lei deg for det. Og så kan du tenke opp en god kommentar å ha på lager når andre folk maser om når du skal ha neste...
Raffna Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Helt enig!!! Hadde en utrolig slitsom fødsel, sov ikke på 50 timer og det første jeg sa etterpå til mannen min var "neste gang adopterer vi". Men folk rundt spør i det uendelige om når neste kommer, for er det ikke praktisk å få de tett?... Aaargh! Vet ikke om jeg vil ha flere, og om jeg vil ha flere så kanskje jeg adopterer... er over 30 år, så har ikke all verdens tid på å lage en til sjøl, men vil ikke la det stresse meg. Vil la lillegutt få den oppmerksomheten han fortjener, ikke bli distrahert av en mindre baby så fort han begynner å skjønne opp ned på verden... Dessuten - hadde et helvete med min søster til vi omtrent ble myndige. Er venner nå, men kan fortsatt frustrere meg grønn over henne! Så vil ikke si at søsken alltid er en velsignelse nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå