NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg studerer i USA og var til min foerste kontroll i dag. (Er nesten 5 uker gravid i foelge graviditetsberegning. Testet urinen paa soendag, samme dag som jeg skulle faatt mensen, og da var den positiv.) Fordi jeg hadde en spontanabort for to maaneder siden oppmuntret legen meg til aa komme inn med en gang slik at de kunne ta blodprover og sjekke HCG nivaaer. Legen sa det var litt for tidlig aa ta ultralyd, saa det maa vi nok vente et par uker med. Jeg er kjempenervoes. Er veldig glad for at de foelger saa noeye med, for sist gang kom spontanaborten som en overraskelse--jeg ante ikke at det kom til aa skje. Det gir litt trygghet aa vite at de kommer til aa maale graviditetshormoner flere ganger i uken over de neste ukene...da vet vi i hvert fall at alt er normalt. Hittil ser alt normalt ut, og i morgen faar vi resultatet av de foerste blodproevene. Da jeg spurte legen om det var noe de kunne gjoere dersom jeg var i fare for aa spontanabortere igjen sa hun at de evt. kunne gi meg progesteron. Vet noen om dette brukes i Norge? Vi kommer til Norge i mai naar jeg er ferdig med studiene, saa regner med at jeg kommer til aa foede hjemme. Vet noen hvordan man blir knyttet opp mot norsk helsetjeneste naar man kommer til Norge saa sent i et svangerskap? Heidi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7115617-kjempenervoes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TPM m/baby i magen Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 hei hei! Jeg har også hatt spontanabort - 2 stykker(uke 6 og uke 8). Jeg er nå 5+5 og denne gangen bruker jeg progesteron vaginal gel(crinone). Det brukes på mistenkt eller påvist progesteron mangel. Jeg begynte med det dagen etter jeg oppdaget at jeg var gravid og skal bruke det til ca uke 12 tenker jeg. Hvis du leser innlegget litt lengre ned "en slitsom dag" så ser du at vi er flere som er veldig nervøse denne gangen.. Jeg har tatt hcg blodprøve i dag og skal ta igjen i morgen for å se om det går rett vei. Hadde en skikkelig dårlig magefølelse i går men den er litt bedre i dag. Har en del mensensmerter men har heldigvis ikke begynt å blø. Må e\ærlig innrømme at jeg er livredd for at det skal gå galt igjen - men prøver å være positiv.. Ønsker deg lykke til i svangerskapetr. Denne gangen er det vår tur Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7115617-kjempenervoes/#findComment-7117682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 16. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har det akkurat paa samme maaten--men har heldigvis ikke saa mange mensensmerter denne gangen. Sist gang var smertene konstante fra uke 4 til uke 6--og da mistet jeg ungen. Denne gangen har jeg kun sporadiske smaa-kramper, og det er ikke hver dag en gang. Det som bekymrer meg mest er imidlertid at jeg synes jeg har faa symptomer denne gangen--brystene er nesten ikke saare f.eks. Saa jeg er veldig spent paa proevene vi faar tilbake i morgen. Da faar jeg progestron dersom det ser ut som om jeg trenger det. Lykke til med blodproevene i morgen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7115617-kjempenervoes/#findComment-7117988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå