Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt opprådd for hva jeg skal ha på brødskiven til gutten min på 14 mnd.

Han har melkeallergi og kan derfor ikke få pålegg med melk eller spor av melk i.

Han vil ikke ha leverpostei eller kaviar. Har prøvd skinke, men ville ikke ha det heller.

For tiden spiser han syltetøy, jordbær, bringebær og fruktpureer.

Noen som kan komme med tips til pålegg jeg kan prøve ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smøroster, banan, små druebiter.

Det finnes mange forskjellige smaker på skinker så prøv forskjellige.

Skrevet

Er det spor av melk i makrell i tomat? Hvis ikke kan du jo prøve det. Ellers går det an å prøve både leverpostei og kaviar igjen om en liten stund, det som smakte fælt for to uker siden kan smake kjempegodt nå, og motsatt:-)

Skrevet

På helsekosten og butikker som SmartClub (hvis du bor nær en sånn) får du tofu-baserte smøre-"oster" og posteier uten melk, har du forsøkt det?

Har du sett etter servelat/falukorv/pølser uten melk? Skinke/pølsevarianter med litt mer "krydret" smak er mye mer populært hos oss en vanlig skinke.

Er du sikker på at han ikke tåler produkter sin "kan inneholde spor av melk"? Gilde sier f.eks at Go' og mager produktene deres er helt utne melk, men er merket med "spor av melk" fordi de produseres i et lokale der man også bruker melk. I de aller fleste tilfeller vil nok disse produktene være uten melk. Hvis du kan bruke disse vil jeg anbefale servelaten. Det er noe av det beste som serveres her i huset. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...