Gå til innhold

Snakker dere babyspråk med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde ikke det første gang jeg ble mamma, da kalte jeg en hund for en hund og en and for en and osv. Nå sier jeg plutselig vove og gak-gak, i tillegg blir r-ene mine stadig vekk til l-er når vi koseprater. Prøver å skjerpe meg, for vil jo ikke at babyen skal tro at det er sånn det uttales...

I redsel for å bli sett på som skrullete signerer jeg med

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...tror ikke du er alene;) Gjør det samme selv, men hører det ikke før storebror kommer og prater skikkeli babyspråk....:)

Skrevet

Tror eg har sånn middels babyspråk, r'ane og sånn holder eg på, for eg har ei søster som er 12 år yngre enn meg, ho er 11, som snakker babyspråk enda, og det syns eg ikje er noe særlig, men sier vov-vov og gakk gakk og sånn, men prøver holde meg til noe lunde normalt og forståelig språk :)

Skrevet

vov-vov og gakk, gakk synes jeg er greit... men her skal r`n brukes... viktig å lære barna å prate riktig fra starten av... synes jeg da... ;o)

Skrevet

Ja, jeg er helt enig og jeg har aldri gjordt det før, for jeg er egentlig imot å endre språket når man snakker til barn. Greit å snakke enkelt og med ord barna har mulighet til å forstå, men ikke babyspråk.

Skjønner ikke hvorfor r-ene mine plutselig er begynt å fuske...

Må nok prøve å skjerpe meg litt mer.-(

Skrevet

Bruker særdeles lite babyspråk.... men avogtil når vi bare tuller og koser så blir det litt babyspråk...

Prøver å snakke normalt til henne.. ikke noe vovvov eller gakk gakk her...

men det hender jo at det og glipper....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...