mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 er det ulurt å spise kongekrabbe? den har ligget i frysern noen mnd og vi skal koke den selv.. fant ingenting om kongekrabbe som sier at den ikke bør spises,bare at det ikke er farlig å spise det hvite kjøttet i vanlig krabbe... tja..det går kansje bra da.=) menneh..noen som vet for sikkert?
m@rie82 Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 hei! jeg har hørt flere som sier at man ikke burde spise krabbe... men, jeg vet ikke...
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 16. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2006 men på matportalen står det bare at innmaten i krabben ikke burde spises,men det hvite kjøttet går bra... bare lurte om kongekrabbe var annerledes enn vanlig krabbe...
envi Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Hei hei. Tror nok du trygt kan spise kongekrabbe. Det er bare klørne på kongekrabben man spiser, i motsetning til vanlig taskekrabbe hvor man spiser "alt". Kongekrabbe blir det samme som reker. Jordmor sa til meg at det er helt greit å spise det, så lenge det ikke er hver dag:-) Kongekrabben kan ligge i fryseren i år, uten at det blir noen usmak på den. Den fryses rå og kokes like før en skal spise den. Vanlig krabbe må kokes med det samme den blir fisket. Jeg kan også nevne at jeg er oppvokst med sjømat og har fått det inn med morsmelka:-) Nyt kongekrabben med god samvittighet du:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå