Gå til innhold

Frk Jørgensen!?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny her, og ser at du har gått ned mye i vekt! Er det lov å spørre hva slags opplegg du følger?? Skulle gjerne vært ned 10 - 15 kg....

 

Lykke til videre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Rosalina.

 

Selvfølgelig er det lov å spørre om det!

 

Jeg følger ikke noen bestemt diett eller kur, men har lest mye i det siste om hva som er lurt og ikke. Det var viktig for meg når jeg gikk i gang for en måned siden, å ha ett opplegg som funket for en tobarnsmor med travel jobb og mye ansvar. Fristende å hive seg på suppedietten, men for meg passer ikke den slags. Må ha et opplegg jeg kan leve med etterpå også.

 

Dette gjør jeg:

Drikker 1,5 l vann om dagen, begynner med en halv liter før frokost.

Spiser lite om gangen (feks to rugsprø med magerost, tomat og pepper. eller litt musli med sans youghurt.)

Spiser OFTE, ikke sjeldnere enn hver tredje time, men det trenger ikke å være mer enn lite eple

Sørger for at de kaloriene jeg inntar er BRA for meg. Feks en boks grovrevet makrell i tomat inneholder 180kcal, den inneholder masse fett, men fettet er sundt.. spiser en boks til hver lunsj (oppå knekkebrød)

Kuttet ut ALT sukker og hvetemel. (kan bruke litt fruktose istedetfor sukker)

Spiser 3-4 frukter hver dag.

En annen matvare jeg bruker mye: cottage cheese (må ha det!!)

Når det gjelder middag lager jeg det jeg lagde før, MEN gjør små endringer. Feks: Fullkornpasta istedetfor vanlig, karbonadedeig eller kyllingkj.deig istedetfor vanlig kjøttdeig. Fisk! (ovnsbakt laks, sikker vinner hos ungene også). Men også vanlig "feit" middag, men spiser da lite av det som feter og større porsjon grønnsaker. Woker mye, spiser mye mindre potet og ris. MASSE broccoli hvis vi har det.

Trening/trim når jeg har tid (kanskje et par ganger i uken..)

 

Spiser ikke godteri, kaker, snacks (selvfølgelig..) OG det er virkelig ikke noe problem, FORDI: godt å slippe den ugne følelsen etter å ha stappet trynet fullt i dritt..!! Etter en uke uten er man avvent.. Dessuten vil det å spise ofte innebære at man ikke blir turbosulten og hiver innpå en skolebolle for brannslukking..

MEN: jeg skeier ut skikkelig av og til (feks to ganger i mnd) Da går det i store deilige middager med venner, og :vin!! (teller ikke kalorier da)

 

anbefaler Grete rode sin vektklubb på nett, gratis. Der registrerer du matinntak (komme inn kcal automatisk etterhvert som du legger inn), og trim. Legger inn vekt hver uke og får diagram som går nedover (motiverende)

 

Når alt dette er sagt, må det også nevnes at jeg er overvektig, jeg leker ikke slanking hvis du skjønner. Jeg er godt over hundre, og for meg handler dette om å skulle gå ned mange kilo på sikt.

 

Vet ikke om du ble noe klokere av dette, men sånn holder iallefall jeg på og det går forbausende greit..

 

 

Ønsker deg lykke til uansett hva du går i gang med!

 

Frk J

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Det er vel det mest fornuftige det, spise lite og ofte, og trening. Det er bare å puste dypt og ta sats =)

 

Lykke til videre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...