Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Hører om andre fedre som gleder seg til å komme hjem fra jobb å være med babyen, som går rundt å snakker med babyen, koser med ham o.....Her føler jeg at han ofte unngår å være med lillegutt og heller vasker bilen, ordner med ting i hjemmet o.l. Tror ikke han synes det er så stas. Kan jo forandre seg når han blir eldre...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Har det akkurat som deg, sambo kommer som regel hjem etter poden er lagt... Kommer han hjem når han er våken er han sliten så han må heller slappa av...men alt annet orker han da, ting som er morsomt... Ser lissom ikke noen farsfølelse der... Men ja det forandrer seg vel når dem blir større....
gullets mamma Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 uff,så trist.vet at mange menn er sånn.to av jentene i abrselgruppa mi har sånne menn.min er heldigvis veldig stolt og elsker å dille med gutten vår.var barnet deres planlagt?hvor gammel er han nå?virker noen ganger som at noen menn kan bruke litt lengre tid på å bli kjent med barnet sitt dersom graviditeten ikke var planlagt
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Barnet var planlagt. Han er 7 mnd nå. Men samboer er ikke akkuratt en mann som snakker ut m følelser. Han har alltid vært veldig på humor og ironi.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Gubben min ligger rett ut på sofaen nå... syk, så han har jo en grei unnskyldning, MEN jeg er dårlig også og det er lille gutt å, så hvorfor i h.... f..... er det en selvfølge at jeg tar alt??? Begynner å bli litt lei av denne dagen nå ja! Unnskyldningen er at han tross alt er hjemme pga sykdom og da må han slappe av så han kommer raskt tilbake på jobb. Jeg kan tydeligvis gå rundt syk resten av permisjonen uten at det gjør noe.....
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 så trist da.. får håpe det ordner seg etterhvert. her er samboeren min veldig flink pappa. Han er veldig opptatt av datteren min. men han er ganske svimete. han merker aldri at hun har bæsj i bleien osv.. men men..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Ja, jeg har sagt det til han hva jeg føler...Han sier at han føler at lillegutt ikke synes det er like gøy hos ham som det er hos mamma, og at det ikke nytter å leke med ham. Men han tror og at det vil bli bedre når han blir eldre
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Hei. Akkurat samme her. Han jobber til 15 hver dag, og vil helst se tv eller holde på med dataen eller prate i tlf når han kommer hjem. Han sitter til nøds "barnevakt" 2,5t en dag i uka da jeg har en hobby ute. Ellers hender det en gang i blant at han skifter en bleie.(hvis jeg spør) Ellers koser han litt med han hver dag (noen min). Skriker han, kommer han til meg med han. Barnet var ikke planlagt og han er snart 4mnd nå. Jeg regner også med at det blir bedre når ungen blir større og det blir mer show med han. Leker og "prater" mer. Gidder ikke bry meg alt for mye om det, for jeg elsker å dille med småtten. Det er jo igrunnen verst for han selv. Velger nå å være anonym siden mannen av og til er her inne. haha
Skogro Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Det er sant som samboeren min sier...det første året er mamma sitt år...det er vi som går hjemme, vi som sørger for barnets daglige stell, og som oftest henger jo maten med oss,så....Jeg har 2 barn fra før med en annen og slik var det da også..pappa kommer på banen senere, slik er det bare. Jedg kan også ha følt det som du beskriver,HI, men han er jo bare sååå glad igullet sitt. Vent å se, du..det ordner seg nok
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Typisk mannfolk! Tror det skyldes at de føler seg ganske overflødige pga. at det er oss mammaene som oftest er hjemme ett år, ammer, steller barnet, er på barseltreff osv. Hvis du ammer, pump ut og få pappaen til å gi på flaske (hvis ikke ammer; mme). Få faren til å ta med babyen i dusjen. Dra et par timer ut osv. Blir bedre etterhvert! Var sånn her også. Tror fedre generelt kommer mer på banen når barna blir bittelitt større.
MadameMimm Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Sånn var det her også før, og det var både veldig sårende og utrolig irriterende. Men nå er lillegutten vår blitt snart elleve måneder, springer rundt hele dagen og er kjempesosial, og sambo har forandret seg totalt han også, er mye mer sammens med han, leker med han hele tiden, tar ansvar og bader og mater, ja deltar slik som en pappa skal, på alle mulige måter.Jeg tror faktisk, hvor fælt det enn høres ut, at de syns at beibier er litt kjedelige på en måte? Glad i dem, ja for all del, men at det blir litt kjedelig med en kosebeibi eller en som bare ligger på gulvet og pludrer med for seg selv under babygymmen. Misforstå meg rett her da! (: Så dette blir nopk å ordne seg etterhvert, fortvil ikke!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Har det også sånn. Synes det er merkelig hvor lite interesse han viser for datteren sin. Sier hei og koser litt med henne når han kommer hjem, men ellers leker han aldri med henne hvis jeg ikke ber ham ta henne en stund fordi jeg skal noe. Jeg må alltid skulle noe hvis han skal ta henne. Bytte bleie har han aldri gjort uten at jeg har bedt om det. Sukk...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Det er nå iallefall godt å se at flere opplever det samme......At det ikke bare er han som er sånn... Babyene kan nok oppleves litt "kjedelige" for mennene som deg over skriver..Vi får jo en annen kontakt med de når vi er med de hel dagen...Håper det bedrer seg etterhvert... Jeg er sikker på at når han blir 3 år og begynner å interessere seg for biler og gutteting, så kommer sikkert jeg til å bli så sjalu på samboer for han får så god kontakt med ham...Men tiden vil vise Takk for støttende svar Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå