Gå til innhold

Hvordan legger dere barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger gullet halv sju, gir han en flaske på senga og sitter ved siden av til han sovner....

Vil ikke la han gråte i søvn......Men er dette kanskje litt dumt?

Å bli vant til at jeg sitter der, han bryr seg ikke om at jeg er der da....Virker ikke som han enser meg egentlig, og han sovner alltid innen en halv time på denne måten..Noen ganger på 2sek....

Hvordan gjør dere det?

Han er forresten 6mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først tar jeg stellet på henne og tar på pysj.. Gir henne mme på flaske og legger henne i sengen etterpå. Synger kjære gud og sier bare god natt.. Så går jeg ut.. Mina er litt over 2 mnd

Skrevet

Jeg gir han grøt og mme før vi tar på pysj, legger han synger so ro lillemann, går ut, han sovner med engang (noen ganger kan han pludre litt,men gråter aldri). Han er 6 mnd.

Skrevet

Jeg legger han mellom halv sju og sju. Begynner ca halv 6med å skifte bleie og ta på pysj. Så går vi ned og drikker kveldsmat. Så legger jeg han. Synger so ro lillemann snur en gang på uroen over senga. Ser på han mens han ler når den går rundt. Kysser han og sier jeg er glad i han. Så går jeg ut. Han sovner fort og sover 12-13t før det er morgen. Han er 3,5mnd nå.

Skrevet

Lillesnupp får grøt ca 1800, så blir hun stelt etter det. Får pupp og så pusser vi tenner.

Blir lagt våken og blid, og hører sjelden en lyd fra henne. Vet ikke hvor lenge hun bruker på å sovne, men det går raskt tror jeg.

Har prøvd å legge henne i senga på dagen, men da er det opp med en gang og hylgrining. Så er glad for at hun er så lett å legge for kvelden, protestere ihvertfall aldri:-)

Skrevet

Spiser grøt kl. 18. Koser med han i en liten stund før vi går for å ta på pysj og pusser tennene.Kl. 19 er han klar for senga.

Legger han i senga. Sier "takk for i dag. Mamma elsker deg. Sov godt".

Går ut av rommet, da ligger han og skravler litt med seg selv også sovner han.

I dag ville han legge seg 18:15, så nå ligger han i sengen og det er helt stille der inne nå, så han har sikkert sovna alt : )

6,5 mnd.

Skrevet

bader henne, gir henne grøt å ammer henne. Så legger jeg henne ned, hun hyler å vræler å nekter å sove, å jeg sitter ved siden av sengen til hun sovner, ofte etter 10-15 minutter. Hun våkner deretter etter en time å går da inn å stryker litt på hodet hennes så sovner hun....

Var en engel til å legge seg før, men er blitt bortskjemt med å ligge i senga vår, så nå er det på tide at hun legger seg i egen seng.

Skrevet

Her begynner vi med å bade ca kl 17.30 Grøt kl 18.. så kose en stund før han legger seg kl 19. Da ligger han å prater og er så fornøyd noen minutter før han sovner. Sover til ca 7.30 (i dag sov han til 8.50) :)

Skrevet

så flinke alle sammen er da.....:)

hadde bestemt meg for at idag skal jeg gå ut.....men satt der til han sovna gitt....:(

men han sovna veldig fort da....

så vanskelig det skal være asså!!!!

tusen takk for svar alle sammen:)

Skrevet

Jeg er ikke så flink...eller jenta vår, da. Vil ikke sove!! På kveldstid er det pupp + grøt kl. 18, så kos, pysj og kos til ca 19-19.30, da må vi legge oss på senga vår og puppes i søvn... Nytter ikke å bare legge. Det er et spetakkel uten like, og ender opp med panisk gråt frem til 22-23-tiden.

På dagtid må hun trilles i søvn, så her er det mye trim om dagene. Hun er 6mnd.

Skrevet

Wow!! er det sånn det egentlig skal være? Vår jente er 3mnd. Hun får tran og mat i 7-tida, så pysj og ny bleie. Så har vi henne på fanget og venter i spenning på at hun skal vise tegn på trøtthet. Så i halv 9-9-tida begynner byssinga og synginga. Vi prøvde å legge henne rett ned før, men det ble bare uendelig med panisk skriking. Så når hun sover i armene våre, begynner kusntstykket å lirke henne ned i senga uten at hun våkner. Så fort hun kjenner fast grunn rykker hun til og vi er tilbake til start. Det er jo så en kan begynne å grine seint på kvelden. Lurer på hva vi kan gjøre for å snu dette. Skrikekur får v i jo ikke lov til før hun er 6mnd har jeg skjønt. Kan nesten være litt fristende iblant. Det er jo ikke noe annet enn at hun ikke VIL sove. Hun stritter imot hver gang. På dagen også...

Litt misunnelig på dere som bare legger også ligger de der pent og pyntelig. Bruker de smokk kanskje? Vår nekter både smokk og flaske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...