Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Jeg ønsker å være hjemme med datteren min til hun er 3 år. Vi er ofte sammen med andre barn slik at hun kan leke.. Nå venter jeg en ny baby .Etter babyen er født går det 4 mnd før hun har fått b.hageplass. Er det galt? Jeg mener at det går helt fint.. Min EX mener hun bør være i barnehagen fra nå.. Argumentet er Fordi det kommer til å gå på bekostning av henne selvstendighet om hun har så mye foreldrekontakt. I Tillegg mener han et det er for stress å ta seg av to barn... er helt uenig.. Hun er 2 år.. Frustrert.. Jeg har tilrettelagt jobb for å priotitere barna fordi jeg mener at det er viktig.. Er selvfølgelig for barnehage, men det er jo ikke så viktig før 3 årsalderen... å så lenge jeg har muligheten så hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Syns det høres fint ut sånn som dere har det nå jeg. Om hun må vente 4 mnd på barnehage plass syns ikk jeg gjør noe. Jeg har to hjemme på 2 og 4 og en i magen
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Er selvstendighet så viktig for an 2 åring da? Det skader vel ingenting md økt forldrekontakt..?
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Hei, jeg også ønsket å ha jenta mi hjemme til hun var 3 år. Så sant vi klarte det økonomisk så var det det jeg ønsket.. og det gjorde jeg=) Men ja, tilbake til spm... Hvorfor i alle verden skulle du ikke klare det? Så lenge jenta di er med andre barn og skal i bhg før skolen så ser jeg ikke problemet... Jenta mi er veldig selvstendig, og hun fikk ikke plass i bhg før mars i år!! Og hun fylte 5 i år... Jeg er og for bhg, men om vi har muligheten til å ha dem hjemme til dem er 3 år så hvorfor ikke? Jeg kommer ikke til å sette jenta i magen i bhg før hun er 2,5 år..
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg synes det er en god ide at du prøver å være hjemme med barna, også 2-åringen. Synes barna begynner for tidlig i barnehagen for tida, så derfor er det fint om man har råd til det, å være hjemme med dem til de blir litt større, tror det skaper trygghet for dem. Det kommer dessuten til å gå fint med to barn, tenk på hvordan de hadde det før med opptil 10 barn.. Vi kvinner er jo skapt til å være mødre.. Ønsker deg lykke til med alt!
r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 jeg synes absolutt du burde være hjemme med barna om du har mulighet... tror ikke det vil ha noen følger om et barn er hjemme med mamma eller pappa til de fyller tre år. Jeg misunner deg kjempe mye, skulle ønske jeg hadde den muligheten selv, men men... Har ei lita jente på 19mnd og venter nr 2 i mars, og det å gå hjemme med to tror jeg går av seg selv. En kommer fort inn i rutiner, og du finner løsninger på det meste. Jeg synes du skal stole på hva du selv føler, så går det nok kjempe fint Lykke til...
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Synes at min jente først nå i høst har det fint i barnehagen. Undergraver ikke i det hele tatt at hun har lært mye, og jeg kunne ikke tilby henne stor sosial trening her hjemme. Kjenner ikke mange med barn som går hjemme her i storbyen. Hun blir 3 i januar Men først fra i høst har hun gledet seg til å gå i barnehagen, hun er en trygg og aktiv unge, og har vært det siden hun var født. Jobber selv i barnehagen og kan se at de som begynner sent i barnehagen bruker lengre innkjøring. Men om du klarer hjemme å stimulere små og store motoriske ferdigheter, og sosialisere barnet så er det helt fint å holde barnet hjemme, spør du meg...
Forskeren Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Tror ikke det skader henne å være hjemme, nei. Men vi har hatt datteren vår i bhg fra hun var 1 år, hun har lært masse og er veldig trygg der. Men jeg er ikke typen til å gå hjemme med to på en gang! Synes hun er veldig krevende, hun er også 2 år. Så jeg er glad vi har henne i bhg når ny baby kommer, men det er meg. Har ingen innvendinger mot din "plan" hvis du er komfortabel med den.
titti 79 med februarbaby =) Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Hei var hjemme med dattra mi til ho var 3 år, ho begynnte no i høst.De er for oss tidsnok skal ha en til i februar og syns derfor at de er kjekt ho har noe annet en å vere hjemme,trives godt og gler se hverdag men ho syns også de e godt å vere hjemme.Så vist de e det du vil så gjør de de e som oftest de rette=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå