Gå til innhold

Vært på UL, eendelig hjemme *puhh*

Anbefalte innlegg

Kyllingnebbet peker desverre oppover =( ... Kom inn til ei kjempetrivelig jordmor som fant ut at hun lå i seteleie, så til legen som estimerte vekten hennes til 3300g, og ble sendt videre til røntgen for å måle bekkenet. Alt med selvfølgelig ca en times venting mellom hver post..heh

Fikk ikke vite røntgenresultatet, blir oppringt av legen (en ganske lekker sådan :P) i morgen tidlig.. men både jordmor og lege sa at KS var helt opp til meg, jeg skulle få det selvom bekkenet skulle være stort nok.

...............................nå nå har jeg denne kvelden å bestemme meg på.. =oO!!!!!!!!!!!!!!

Herre-min-skaper.. blir liksom helt satt ut av tanken på at jeg kan ha jenta mi i armene innen to uker!

Fortsetter under...

hvilket sykehus? er det bare mensana som ikke får velge ks eller?

Så dumt, forresten....men det går nok bra uansett hva du velger!! Kan ikke være bare lett å bestemme seg, tenker jeg... men du får jo valget! ;)

Var 3300g normalt ift termin, eller? fikk du da vite estimert fødselsvekt? (vi har jo samme ternmin.. og føtt i samme år oxo, gitt! ;)

Kan tenke meg det er rart å tenke på ja.... Ikke lett å vite hva man bør gjøre i en sånn situasjon, men må jo si at det er dumt at det er så forskjell fra sykehus til sykehus på om man får ks el ikke.... Bra for deg at du får velge selv da....

Nei, si det.. Skal høre med legen i morgen om hvordan bekkenet mitt ser ut..... men setefødsel VS keisersnitt må jeg si at KS "frister" mer.

hmm... ser for meg en laang, vond og komplisert setefødsel kontra den "lette" utveien med keisersnitt (er det ikke tiden etter som er værst her da? sengeliggende og sår som må gro)

Annonse

Helt normal vekt =) Har liggi øverst av det grønne feltet på sf-målet hele svangerskapet, ikke sikkert det har noe å si.

Selv veide jeg 3300g da jeg ble født (ble født litt over termin), så det "holder" med 3300-3500g altså;)

Hei!

Er i samme situasjon som deg. Var på UL i går for vektestimering, lillebabyen var 3300g nå. Har termin 11. des, men fikk velge om jeg ville prøve snuing eller om jeg ville ha ks. Skal sies at slik luringen ligger nå, ligger h*n på tverts, har ikke rompa rett ned engang, mer på sia.

Har valgt ks, hørt rykter om at snuing ikke er spesielt behagelig..

Så her blir det ks allerede 27. nov, om 1 1/2 uke!!!Blir jo 2 uker før termin, men legen skulle visst på kurs resten av uka, så måtte bare ta d da. Spennende!

Lykke til da, uansett hva du velger!

Annonse

Du får ha lykke til med hva du enn måtte velge, men det er viktig å være klar over at man er ingen "taper" selv om man ikke velger å føde vaginalt. hadde jeg vært i din situasjon ville jeg garantert valgt keisersnitt, vet om ei (og sikkert flere) som ble ødelagt for livet der nede etter en setefødsel. Selvfølgelig, trenger du ikke revne hele veien, men det er jo mye større mulighet selvfølgelig. Ikke for å skremme deg altså, det finnes tross alt også mange som har god erfaring med setefødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...