Gå til innhold

8 mnd - hvordan ser dagene ut (hermer litt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her starter dagen mellom 05 og 05.30, GJESP!

06 Mme

Morgenstell + lek på gulvet + kos på fanget.

Ca 08 Lur på 1-1,5 timer

10 Grøt

Lek på gulv, på besøk, på shopping eller med på trening.

Ca. 12.30 Lur på 30-60 min

14 Middag

Lek på gulv, på fang, evt besøk.

Ca 16.30 Lur på ca 1 time

18 Grøt

Bad, stell, lese bok, kos

18.30 Mme på senga og 18.45 NATTA :o)

Sover stort sett hele natta heldig vis, BANK i bordet :o)

Dere andre med små på 8 mnd da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står opp ca kl 07,da skifter vi bleie også er det grøt og mme.

Leker litt i lekegrinda mens jeg ordner meg.

Så er det ned på gulvet or rase rundt litt.

Ca 09 lur på ca 1-2timer.

1100lunsj(brød og mme)

Så går vi tur,leker eller drar på besøk.

Lur igjen ca 1330 på 1-2 timer.

Middag ca halv 4.

Så leker vi eller drar bort/har besøk

grøt kl 1800,kveldstell og mme.Mellom 1830 og 1900 er det natta.

har våknet en del på natta nå den siste tiden.

Blir 9 mnd i mårra,men slik har dte vært her i over 1 mnd nå.

Skrevet

Takk for svar til deg hvem er jeg????

Når jeg ser hvordan din gutt/jente sover på dag lurer jeg på om go'klompen kanskje sover for mye på dagen? Kanskje derfor han våkner så veldig tidlig? Men blir trett når han har vært våken ca. 3 timer og prøver vi å holde han våken blir det bare sutring. Hmmm

Skrevet

Celin står opp kl 07.30, får grøt og mme, leker på gulvet og er med meg på badet å leker så jeg får dusjet osv.

Kl. 09.00 sover hun 1-2 timer.

får lunsj vet 11-12 tiden, så pleier vi å gå tur etter det, på besøk osv.

Kl 14-15 tiden får hun middag, så leker vi litt osv etter det.

Siste lur på dagtid er fra 16 til 17, får melk når hun våkner, da kommer også pappan hjem fra jobb.

Kl 18.00 får hun grøt og etter det er det kveldstell og mme.

Hun legger seg kl 19.00. sover hele natten.

Skrevet

har faktisk lurt litt på om han sover for mye jeg også,ettersom han våkner en del....men er trøtt etter 2-3 timer. Og når første duppen er ca kl 9,blir jo dagen veeeeldig lang.Prøvd å drøye den første duppen en stund,men da er han bare grinete.Ikke lettå få alt til å klaffe hehe....

Skrevet

Flere med små på rundt 8 mnd?

Skrevet

Jenta mi er 9mnd!

Vi står opp halv 10-10, så får ho skive til frokost, som ho sitter og diller og spiser med sjøl mens kattene er innestengt på vaskerom, så leiker ho på gulvet, og styre på med sitt ei stund til ho begynner bli trøtt og lei, så er det lunsj som som regel er frukt i halv 1-1 tida, så sover ho da en times tid eller sånn, så spiser vi middag klokka halv 4-4, så sover ho da ein halv time til en time, for så å vere våken og kose oss med leik, bading, kveldstell graut og kos før senge tid klokka 7-halv åtte :)

Men har lurt på om eg kanskje skulle prøvd samle sovinga til en gang midt på dagen?

Skrevet

vi står opp ca 8, da får han mm,

kl 9- graut...

så sover han en dubb ca 1-2 timer, varierer når...

12- brøskive og frukt

ca 14.30- middag

så sover han 1-2 timer igjen

kl 18. kveldsmat

19. i seng

innimellom alt dette så leker og koser vi oss... han leker en del alene og... mm får han når han vil ha...

alt er ca tider og det er små forandringer på rutiner hele tiden synes jeg.. bortsett fra kveldsmat og leggetid....

er så rart om vi står oppmellom 6 og 7, så kan han være våken i 3 timer før han må sove igjen.. men om vi står opp kl 8 (som vi har gjort de 2 siste ukene) så holder han ikke ut lenger en ca 1.5 time...

Skrevet

kan jeg svare selv om min er 7 mnd da?? er jo neeesten 8mnd:)

gjør det uansett jeg!

06.00 mme i senga

09.00 sår opp

09.30 ferdig stelt og tid for grøt

lek på badet mens jeg steller meg

11.30-12.00 sover i vogna

12.00 ei skive

13.00-13.30 sover i vogna

15.00 middagsglass

16.00-16.30 sover i vogna

18.00 grøt

18.30-19.00 mme på senga og natta

Som du ser sover min bare en halv time hver gang.. vil ikke mere og er godt fornøyd. Prøver jeg å droppe en av småduppene så blir hele dagen bare tull å grining! Han sover jo 14 timer på natta da, så det er jo kanskje ikke så rart at behovet ikke er så stort om dagen!

At de er forskjellige..det er ihvertfall sikkert :o)

Skrevet

og han drikker foresten mme etter hvert måltid, så mye som han orker.. blir vel rundt 500ml hver dag

så jo ut som gutten bare drikker litt til kvelden:O)

Skrevet

Her starter dagen temmelig presis 05:00 *sukk*.

Skifter bleie (som veier nesten like mye som en nyfødt;), og tar på klær. Deretter kryper han rundt og undersøker ting og tang. Han er veldig "selvstendig" på denne tiden. Leker og prater for seg selv.

I sju tida er han trett igjen. Sambo drar på jobb, jeg og guffen legger oss igjen. I dobbeltsenga (det er kos det!).

Våkner i åttetiden. Er våken til ti - halv elleve. På denne tiden leker han / vi sammen. Bleieskift osv. Forsøker oss også på litt grøtspising. Deretter sover han en til to timer ute.

Våkner igjen i tolvtiden. Da surrer han rundt på gulvet, på evig oppdagelsesferd mens jeg gjør unna litt husarbeid. Han trives best når jeg henger i strikken;) Prøver nok en gang med mat; - tran og fruktmos.

En ny høneblund fra ca halv tre til tre. Deretter middag og lek. Sambo kommer fra jobb, så de styrer på. Starter kveldsstellet i femtiden, og han er i loppekassa kl seks.

Oppe utallige ganger om natta for å få pupp *dobbelsukk*.

(han har nettopp fylt ni mndr)

Skrevet

Oi! Tusen takk for at dere vil fortelle om hvordan dere har det!

Må innrømme at jeg blir litt misunnelig på dere som ikke blir vekket klokka 05 om morgenen ;O)

Ser at dagene faktisk blir ganske forskjellige.

Skrevet

..og jeg så trodde alle andre hadde det så mye bedre ;)

Her i gården kan alt skje...

Våken alt fra 5-7...som regel kl. 6. Får da pupp i senga og vi går inn på badet og steller oss begge to. Går inn på kjøkken og spiser brødskjever til frokost. Leker litt på gulvet til det er leggetid. Er våken i 2 timer. Sover 2-3 timer i vogna. Våkner og leker litt på gulvet før han får pupp og vi spiser grøt til lunsj. Steller oss og går som regel enten på tur/besøk/shopping. Sover igjen i 13-14 tiden. Sov i 2 timer før, men nå for tiden tuller han litt og det blir ofte bare halvtimen. Får pupp og middag i 3-4 tiden. Resten av familien kommer hjem og vi eter middag og finner på ting til det er barne-tv og pupp og grøt til kvelds. I seng kl 19-1930. Våkner og tuller og får mat minst 2 ganger om natten. Sukk.

MEN nå er det slutt!! Avvenning med nattpupp i morgen!!!

Skrevet

Min gjør akkurat det samme som din, bare at hu får brødskive sammen med mme til frokost=o)

Skrevet

Takk for enda flere svar!

M@mm@antilMin@, mente du det samme somGo'klompen? I så fall blir det helt likt, he he, glemte nemlig å skrive opp brødskiven. Så det ikke før nå :o)

Skrevet

Tassen blir 9 mnd i morgen, men dette er rutinen vi har hatt den siste måneden i hvert fall:

07 våkner, får mm i senga vår, sovner igjen

0830 er det stell på badet av lillegutt

09 mm, grøt og litt eplemos

så er det lek på gulvet mens jeg får spist litt

ca. 10 sover han i 30 minutter

1200 mm, brødskive og et beger frukt

er vi hjemme fortsetter leken på gulvet, sang på fanget, dans til musikk

hvis ikke vi har større planer ute blir det i hvert fall en tur på butikken eller senteret

ca. 13 sover han i 30 minutter

1530 mm, middagsglass

er vi hjemme leker han på gulvet, koser på fanget m.m.

ca. 1630 sover han i 30 minutter

1730 kommer pappa hjem fra jobb og det er KJEMPESTAS

1830 evt. bading m pappa, grøt, pysj og nattasang

1915 sover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...