Reddik Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 jenta mi er nå 13 dager gammel. Vi har fått emd oss en fødselsmelding fra rikshospitalet der det er bekreftet at vi har fått en jente. Er det noen papirer jeg må sende noe sted for å få personnummer og slikt til jenta? Og hva med navn? Hun har jo fått vårt navn av oss, men det har vi ikke skrevet noe sted. Hun må jo "innskrives i manntallet" på et vis, skjer dette automatisk eller er det noe jeg skal gjøre, et sted jeg skal ta kontakt med osv? Ja, dette er vår førstefødte, vi er litt grønne på slike ting :-)
Babykilo Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Dere får et brev som dere skal returnere til folkeregisteret med navn. Så får dere tilsendt fødselsattest etter det me dpersonnummer og sånn. Går automatisk, men kan ta litt tid, husker ikke helt hvor lenge.
Mini&Meg Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 du får tilsendt papirer du skal fylle ut navn på , så sender du det tilbake så får du tilsendt fødselsattest med nanv og fødselsnummer.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Du trenger ikke tenke på noe sånt.du vil få tilsendt papiret fra trygdekontoret med personnummer og slikt.så skal du vel sende tilbake noen papirer ang navn og slikt:)
trude lutt Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Vi fikk alt i posten noen dager (eller uker) etter at jenta vår var født. Tror ikke du trenger å gjøre noe. Vi gjorde ikke noe iallfall.....
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 fikk også alt i posten...
-MtG- Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 tok litt over 4 uker før vi fikk papirene i posten, så det kommer nok eterhvert.
Harald Ripultfør Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Jeg lurte på det samme som deg så jeg ringte folkeregisteret. Der hadde de ikke motatt noe attest fra sykehuset enda om at barnet var født. Syns dette går innmari treigt altså. For at man skal forsikre barnet må man ha personnr. Og det får man jo ikke før etter man har mottat det brevet.. Jenta mi er 4 uker nå og jeg har ikke mottatt noen ting..
Gjest Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Vi fikk ikke med oss fødselsmelding, så jeg ringte folkeregisteret idag for å høre, og vår hadde fått personnr, men papirene var ikke sendt, så damen skulle sende dem idag. Så hvis du trenger dem til noe (jeg trenger dem til dåp)så bare ring og hør, så får du dem nok litt raskere! ;O) Ellers trenger du ikke gjøre noe.
belli72 Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Du skal få et skjema fra folkeregisteret ca 14 dager etter at barnet er født. Da dette er returnert med navnet på barnet, får du tildelt personnummer.
Duddlidu Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Om man ikke registerer noe navn hos folkeregisteret innen 6 mnd tror jeg det er, så finner de på et navn til babyen din for deg. Kunne vært spennende, hehe.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Jeg fikk brev fra likningskontoret i går med personnummer og forespørsel om navn. Da var jenta mi 16 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå