Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Siden det er så stor ståhei vær gang noen gir en liten flaske mme som tillegg til mm. selv om det bare er en spesiell andlednning, så virker det som om det må godkjennes av rikshospitalets øverste, og tillgis av kirkens geistlige.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 hehe..det verk nesten sånn ja...
belli72 Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Der ser man hvilken innvirkning ammepolitikken i Norge har hatt på landets mødre...
trude lutt Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Ungen min har fått mme hele livet sitt, og har det kjempefint. Hadde ikke overlevd hvis hun ikke hadde fått det, for jeg ikke fikk i gang melka tidsnok, hadde influensa før, under og etter fødsel. Dessuten er det sykehuset sin "feil" at hun ikke ville ta pupp, for det var dem som gav henne flaske først, og da ville hun ikke ha annet etterpå...... Men til saken: Jeg gir henne mme, og er stolt av det. Ikke bry dere om hva andre sier, selv om det kan være vanskelig. Det er ingen andre som vet hva som er best for ditt barn!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 lurer på om det er grunn til å melde barnevernet
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 mente ikke deg, men de som gi en gang i blandt. tenke seg til blande mm og mme hva man kan få seg til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Gjesp, dere kunne ikke tenkt dere å ventet med denne debatten et par mnd vel? Den er oppe så mye, så blir litt lei.
belli72 Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Finn noe morsommere å gjøre enn å lese innleggene som ikke interesserer deg. Veldig enkelt!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Den største ståheien skapes av de som GIR mme. Hvorfor det? Føler dere selv at det ikke er greit? Jeg ammer, har aldri tenkt negativt om mme eller de som gir det. Får man det ikke til så får man det ikke til. Men jeg er blitt så inni hampen lei disse småsinte og ammefiendtlige innleggene. Mulig det er ammepress og ammehysteri, men jeg skjønner ikke hva det er å ta så på vei for. I og med at det er lynsjestemning i disse debattene velger jeg å være ..
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Bare et spørsmål!! Er det noen som vet hvilken mme som er farlig? Er det alle?? Blir bekymret vettu...
trude lutt Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Er ikke noen som er farlige. Ingen grunn til panikk. Noen ammer, noen gir mme, sånn er det bare.....
Gla-mor Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Mme som finnes i dag er den beste erstatning som finnes dersom mor ikke ammer! I "gamle dager" (før midten på 60-tallet)brukte de helmelk blandet med vann og malt. Eller geitemelk. Eller de måtte springe rundt på bygda med ungen for å finne en amme. Så vi kan være glad for at det finnes mme i pulverform som gjør ungene store og sterke, og ikke syke! Det er vel ikke mange som gir mme fordi de har lyst, eller absolutt ikke vil amme. Så mme er bra, og mm er bra det og dersom det er mulig å få til. Bare så synd at det er mange som ikke har fått nok hjelp til å få det til, det er jo dumt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Når er det dette sies her inne, egentlig? Jeg har ikke sett at noen skriver negativt om dere som gir mme, men heller at dere som gir mme klager noe vannvittig på oss andre.
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 hehe..må innrømme at jeg ler litt.. etter så mange år med barn som har fått mme, og er helt friske...så skl plutselig mme være farlig? *knis*
Line_78 Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Hei! Kan du gi litt mer informasjon om hvor all denne store ståheien er? Syns mesteparten av ståheien omkring MME (her inne) kommer fra mødre som gir MME og som er overbevist om at alle andre syns de er dårlige mødre. Syns det er synd hvis man føler et slikt press at man tillegger alle andre slike holdninger. Dersom man ikke gir ungen sin mat, da er man dårlige foreldre. Om man gir MM eller MME derimot har ingenting med om man er gode eller dårlige foreldre å gjøre. Jeg tenker ikke noe negativt om de som gir MME, og har aldri hørt noen (bortsett fra et par "forumtroll" her inne) si noe som helst negativt om de som gir MME. Det er da en bra ting å gi barnet sitt mat, enten det skjer med pupp eller flaske! Derimot hører man jo stadig om hvor ille mange syns det er å amme offentlig da, eller å amme en dag lenger enn ett år, men det er jo en annen debatt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 hi her! Det er nettopp dette jeg mener line 78 deter de som gir mme en sjelden gang så gjør så stor ståhei ut av det: ÅÅÅ jeg skal gi mme en gang i helgen, babyen er 4 mnd, må jeg snakke med helsesøster først. eller Nå har jeg ammet døgnet rundt i 5 mnd kan jeg virkelig gi en liten flaske mme så jeg får dusjet uten baby hengende i puppen? Altså det er da for pokker ikke farlig å gi mme hverken til hvert måltid eller en gang i blandt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå