Gå til innhold

I kveld tar jeg LAKSEROLJE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så dritalei nå! orker ikke å gå slik mere. får ikke sove, halsbrann,bekkenløsning,tung, mye ødem +++,

vil bare ha det overstått. så i kveld prøver jeg lakserolje. vet det kan være sjanse for styrtfødsel, men det kan man jo få allikevel. tror nok det er tilfeldigheter bare. kjenner mange som har tatt det, og de har hatt normale fødsler. JM på sykehuset sa også at når det gjelder bærsjing i fostervannet, så er det faktisk 50% av barna som gjør det allikevel uavhengig av lakserolje eller ikke. så jeg tar sjangsen på det.

håper det funker:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ka heite oljen du skal ta da?he omtrent dei samme syntoma som deg...å he berre lyst å få d overstått....

eg er heile 1 dag og nokre timar på overtid...:(

Skrevet

er også 1 dag på overtid i dag:-)

vet ikke hva den heter, skal kjøpe den etterpå. de vet vel sikkert hva som er best på apoteket tenker jeg. lykke til du også da. skriver mer etter dette er prøvd ut:-)

Skrevet

hei hei..

ikke for å ta fra dere motet helt, men jeg prøvde det med mine to første barn og det endte kun i null nattesøvn og magesjau...

men selvfølgelig kan det sette igang for dere da..

Lykke til jenter:-)

Skrevet

må nok henge meg på den at det ikke er så lurt, jormora mi sa at man kan få ekstra smertefulle rier av å ta sånt.............ikke vet jeg, men jeg skjønner man blir desperat.

Skrevet

Hei, vil bare ønske ronja lykke til, for har hørt at du kan bli skikkelig dårlig av det... Ei venninne på overtid vurderte det hun oxo, m klagde så fælt på ryggen pga "skiveutglidning" så dem satte henne i gang, så hun slapp å bruke lakserolja... Kanskje du skal prøve det samme selv?? Før du prøver den olja?

Skrevet

da har jeg tatt lakserolje. blir spennende å se om det setter igang fødsel i natt:-)

Skrevet

kva heiter lakseroljen du tok?lurer på og reie å kjøpe i mårgå vist d ikkje skjer noko i kveld...har våre på akupunktur...

Skrevet

en liten flaske som heter laxoberal. håper det funker:-) om ikke annet så får jeg tømt meg skikkelig i kveld/natt. hihi.

Skrevet

det er jo ikke lakserolje.....den har jeg også....

Skrevet

lakserolje er ricinolje, laxoberal er noe natrium bla bla bla...og avførende...laxoberal ga aldri meg noe rier....lakserolje eller ricinolje som det heter ga meg smårier...

Skrevet

oki takk:)løpe å kjøpe i mårgå vist ikk babyen he tenkt sj ut...håper at akupunkturer gjer susen...d var kjempe låkt og eg fikk masse nedpress og ungen blei kjempe aktiv.

Skrevet

de sa på apoteket at det var det samme.......det er jo uansett at man setter fart på tarmsystemet/avføringen som kan sette i gang en fødsel. å begge delene setter fart på magen.

Skrevet

RICINUS OLEUM VIRIGINALE heter flaska mi. (tror jeg har skrevet så nogenlunde rett:) . jeg har prøvd 2 dager på rad nå, uten hell : ( !!! første dagen fikk jeg IKKE "magetrøbbel" en gang (tok da 2 ss).. men igår spiste jeg 5 ss i en litago yoghurt og da ble jeg litt dårlig i magen i dag tidlig,

men jeg fikk ikke rier, virker som om klumpen min ikke har lyst ut til denne verdenen: ( Blir gaaaal snart...

Men hvis det funker for noen av dere så skriiiiiiv det inne her, så kanskje jeg prøver på nytt.. : )

Skrevet

og den ricinus olja ovenfor skal visst være den mest "effektive" olja, men ikke på meg: ( kanskje jeg bør prøve en annen jeg også..

Hold oss oppdatert da Ronja :) og lykke til

Skrevet

Den oljen virker kun avførende ikke noe annet hvis man ikke er moden og har åpning, da og kun da kan den hjelpe til å starte en fødsel. Hva med å prøve å tøye litt med fingrene selv? Stikk inn 2 fingre så langt du kommer også tar du de så langt fra hverandre som overhode mulig.... Det skal gjøre vondt og helst "kneppe", da har du gjort det jm kaller stripping. Har gjort dette 2 ganger om dagen og har gått fra 1-4 cm siden da. Lykke til, men vær klar over at man må være litt akrobat for å få det til.

Skrevet

Jeg vil bare si at man ikke skal strippe seg selv! Da må man vite hva man gjør. Og vet du hva? Jordmor sier ikke engang hun har lov til å strippe, fordi hun ikke har ctg apparat. dersom man skal strippe skal dette følges opp med ctg en stund etter strippingen. Så ikke gjør dette selv.

Det kan jo hende du anonym vet hva du gjør, men jeg synes ikke hvemsomhelst skal gjøre dette!!

Skrevet

jeg skjønner ingenting med den strippinga jeg.. må du stikke fingrene sinnsykt langt inn da?? kan ikke en penis gjøre samme nytten?? hehe...

Skrevet

da har ting bynt å funke. har sittet på do i en evighet nå. har masse kynnere, men thats it! får se utover natten om det skjer noe mer.

Skrevet

det eneste som har skjedd er at jeg har fått tømt meg skikkelig. har hatt mye kynnere i natt, men nå er alt helt rolig igjen. så det funket ikke for meg ihvertfall. må nok bare vente i spenning.

Skrevet

Synd det ikke funket..!!

Men etter all denne diskusjonen om det er bra eller ikke så har jeg nå bestemt meg for å prøve. Ei venninne kjøper med.. Hvor langt er du på vei Ronja Irene? Selv er jeg 9 dager over termin. Ønsker heller at Lakserolja skal starte noe enn å bli satt igang på sykehuset... Og som alle andre har sakt, funker det ikke så har man hvertfall tømt systemet , og det er jo ikke akkurat en luksus om dagen ;)

Skrevet

jeg er 2 dager over termin, så jeg er rimelig klar for å få se babyen min nå ja. ønsker deg lykke til:-)

mamma prøvde lakserolje da hun skulle ha meg, og noen timer etter hun tok det så gikk vannet. hadde håpet på det samme men....ting kan jo fortsatt skje da:-) ikke luksus å få tømt seg om dagen nei, var faktisk godt på en litt rar måte. hehe. føler jeg ble litt lettere hihihi:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...