Gå til innhold

Fare for at livmora revner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Leste et innlegg her om faren for at livmora revner.

Har to vaginale fødsler og et hastekeisersnitt. Har aldri hørt at det er fare for at livmora kan revne fordi at man har tatt ks før. Trodde dette bare gjaldt når man hadde flere ks?

De snakker jo om å sette igang fødselen min pga tidligere svangerskapsforgiftning og fare for dette denne gangen også.

Ingen som har nevnt at det er større fare for å sette i gamg fødselen etter et ks!

Nå ble jeg jo om mulig enda mer bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0,5%- 1% sjanse tror jeg det er - altså så liten sannsynlighet at det knapt nevnes når man bare har hatt et ks før. Men for å være på den sikre siden overvåker de særskilt og lar ikke fødselen gå i langdrag - det er altså lav terskel for nytt ks. Og skulle livmoren revne i det gamle arret, fikser de det også. Synes ikke du skal bekymre deg for dette, det er veldig sjelden det skjer som du skjønner.

Skrevet

Takk for svar. Har allerede et risikosvangerskap. Rart de ikke har nevnt dette i tillegg.

Skrevet

de betrakter ikke dette som særlig risiko, det er nok derfor. Men spør neste gang, så blir du nok beroliget. Lykke til uansett!

Skrevet

hei vet ikke hvorfor men hos meg er det sånn at jeg skulle føde første mann menn , hun ville ikke ut så det ble ks etter 12 timer så ble jeg gravid nesten med en gang (mangler en dag på et år mellom dem) og da veene begynte fikk jeg kjempe vondt og besvimte så inn på oprasjonsborde igjen. og da de åpnet så de at livmora holdt på og revne i det gamle arre. så etter det får jeg ikke ha veer . så tredje mann var planlagt ks og det er det denne gangen også.

Skrevet

Huff da. Det hørtes ikke bra ut. Da er det jo likesågodt at du får ks, så slipper du å gjennom det igjen.

Grunnen til at jeg spurte var at jeg ønsker ks og ikke får det. Tenkte kanskje jeg kunne spørre på grunnlag av dette, men det er vel liten sannsynlighet for at noe sånt kan skje.

Takk for svar.

Når har du termin? Eller dato for ks? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...