Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har slitt med depresjon siden puberteten ca. har holdt det for det meste inni meg. (snakket litt med venninner og mamma, men tror ikke de skjønner hvor ille det egentlig har vært) Under svangerskapet ble alt bare mye værre! Jeg ble stggere og styggere for hvær dag som gikk og selvtilliten sank selvfølgelig til bunn-nivå. Depresjonen har fortsatt 1 år nå etter at jeg fødte. Jeg og sambo krangler ofte og jeg er så sliten av ALT! Føler jeg bare er i et svart hull jeg ikke kommer opp fra. føler ikke jeg får tatt godt nok vare på barnet mitt heller. Jeg har begynt å jobbe igjen for ca 2 mnd siden. Jobber bare 12 timer i uka, men jeg synes det er helt jævlig... Over til at jeg skal bestille meg time hos legen...: Hva skal jeg si når jeg kommer inn på kontoret hennes? Hun vet jo ikke i forkant hva det gjelder, så jeg føler det blir veldig vanskelig å si "Jo, du skjønner, jeg lider av depresjon"... Hva skal jeg si? begynne samtalen med? Og hva tror dere sjer videre? blir jeg sykemeldt/antidepresiva/sendt til psykolog osv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7111558-til-dere-som-erhar-v%C3%A6rt-sykemeldt-pga-depresjon-jeg-har-n%C3%A5-betsemt-meg-for-%C3%A5-ta-kontakt-med-faslegen-min-men-hva-skal-jeg-si-hva-begynner-jeg-samtalen-med-samme-som-psykisk-helse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverpilen Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Du får si som sant er, at du har følt deg langt nede i den siste tiden, men at det er blitt værre nå, og at dette er noe du har slitt med i lengre tid men ikke orket/klart å ta opp med noen. Tenk litt gjennom på forhånd hvordan du føler deg, det svarte hullet osv. forsøk å sette ord på det før du drar til legen, kanskje skriv det ned på papir.... Du kan be om å bli sykemeldt, få rekvisisjon til psykolog eller tabletter. Når det gjelder leger er det nok viktig at du vet litt hva du ønsker før du går inn, for det er jo så forskjell på hvor sensitive disse stressa legene er. Håper du får det bedre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7111558-til-dere-som-erhar-v%C3%A6rt-sykemeldt-pga-depresjon-jeg-har-n%C3%A5-betsemt-meg-for-%C3%A5-ta-kontakt-med-faslegen-min-men-hva-skal-jeg-si-hva-begynner-jeg-samtalen-med-samme-som-psykisk-helse/#findComment-7114066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg vil absolutt råde deg til å gå til psykolog, jeg. Si til legen din at du vil ha henvisning til psykolog! Du nevner sykemelding, men hva skal det tjene til, egentlig? Er det jobben som gjør deg syk? Av egen erfaring kan jeg bare si at det kan hjelpe utrolig å gå til psykolog. For meg var det fantastisk hjelp, jeg har vært så godt som helt frisk etterpå. Jeg gikk til behadling i 2 år, 1 gang per uke. Høres lenge ut, kanskje, men så lenge man merker framgang, går det så fint så. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7111558-til-dere-som-erhar-v%C3%A6rt-sykemeldt-pga-depresjon-jeg-har-n%C3%A5-betsemt-meg-for-%C3%A5-ta-kontakt-med-faslegen-min-men-hva-skal-jeg-si-hva-begynner-jeg-samtalen-med-samme-som-psykisk-helse/#findComment-7117177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå