mams74 Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 I går sa legen min at jeg hadde åpning, ca 1-2 cm. Siden jeg er annengangsfødende var visst dette helt vanlig, og det kan likevel ta flere uker til fødsel. Noen som har erfaring? Hvor mange uker til gikk det? jeg er 36+5 i dag, så det er jo litt tidlig enda.
Crazy mama Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Jeg gikk ett par uker med slik åpning da jeg var førstegangs, så det kan nok ta tid ja. Nå er jeg på vei med nr 2, i uke 39, og er veldig spent på hvordan det står til med modning hos meg. Har hatt mensmurringer i dag, så jeg håper det gjør sin virkning. Gikk overtid sist, så det er jeg forberedt på nå også. Skal til jordmor på tirsdag, da skal hun få sjekke, og om mulig strippe!
2011ee Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Hvordan får dere skjekket åpning, modenhet osv?? Var hos legen min i dag, men hun sa at man ikke skal gjøre det -skjekke sånn før fødsel, hun ville ikke gjøre det!
Crazy mama Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Det er vel opp til hver enkelt lege/jordmor. Når jeg skal til jm i uke 40, da er jeg 4 dager unna termin. Regner med at det ikke skal bli noe problemer å få sjekket dette da. Gikk hvertfall greit sist svangerskap.
mams74 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2006 Hun sjekket det i forbindelse med at jeg tok en streptokokk prøve i underlivet. Tror ikke hun hadde gjort det hvis hun ikke "var der likevel". Er også til kontroll hos jordmor, og hun sa at de ikke sjekker åpning eller modenhet før man er i fødsel.
Gjest Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Hos meg har jordmor sjekket der nede 2 ganger allerede på grunn av at hun skulle sjekke hvor stabilt hodet var. Og i går sjekket hun om det var modent også... Det er vel forskjell fra jordmor til jordmor. Jeg er i uke 39. Hun sa noe sånt som at nå var det greit å sjekke der, og at det kunne tirre i gang noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå