Gå til innhold

Bare meg som ikke kjenner liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns liksom "alle" prater om at de kjenner liv i fra uke 14 og utover jeg. Er førstegangsfødende, vet IKKE hva jeg skal kjenne etter, er 15+5 i dag.

Må da være noen fler det er "stilt" hos :) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også 15 uker snart og kjenner fortsatt ikke noe liv, men venter i spenning hver dag! Kommer vell om ikke så altfor lenge skal du se :)

Skrevet

Er også førstegangs, og kjente ikke liv før jeg var rundt 22 uker (er 27+4 nå), så tror du kan ta det helt med ro :o) Kommer litt an på hvordan babyen ligger, hvordan morkaka er plassert osv.

Det blir nok noen saftige fraspark etterhvert skal du se ;o)

Skrevet

kjente liv i uke 19 jeg.. :) men det kommer, og det er en deilig følelse :)

Skrevet

heia du.. trøbbel med msn du og?

du komemr til å kjenne liv snart vennen! det vil jeg tro...

sender klem jeg :)

Skrevet

Ingen grunn til panikk!

Det vanligste er å ikke kjenne liv før nærmere uke 20, og da tar det enda en tid før bevegelsene blir regelmessige og kjennes hver dag. Mange kjenner ikke noe før i uke 24. Det kommer helt an på hvordan fosteret ligger, hvordan morkaken ligger, om man er tykk eller tynn osv.

Jeg kjente liv helt sikkert for første gang i uke 19.

Skrevet

jeg satt å rekna på det igår å husker jeg kjente liv allerede i slutten av uke 16..så kanskje det kommer til deg også så tidlig? man må bare vente litt...:)

er kjempe gøy å kjenne det,..føles ut om en liten leamus som pirker borti deg fra innsiden :)

gled deg :)

er forresten 21 uker nå :)

Skrevet

Hei

Jeg stresser og litt med det nå, er i uke 19 og kjenner ikke noe, synes alle har merket noe en mnd alt...

Skrevet

Jeg kjente ikke ordentlig liv før i uke 19, og dette er min andre... Tror morkakens plassering har mye å si, så ikke bekymre deg!

Skrevet

Takk for masse svar! Var i grunn godt å høre :)

Jeg er ikke veldig bekymret, men man begynner jo å tenke når man hører om så mange som kjenner det. Magen har jo ikke vokst noe særlig ennå heller, så dette er jo liksom den perioden man føler seg minst gravid!

Skal iallfall oppdatere den dagen jeg kjenne fisken svømme i magen jeg også! :)

Skrevet

Jordmor sa til meg at det var internettsteder som dette som gjorde folk nervøse... At man leser så mye om hvordan andre har det. Husk at vært svangerskap er forskjellig. 15 uker er jo ennå relativt tidlig. Jeg var 21 uker før ejg kjente noe. Det kommer tidsnok, og da vet du hva det er!

Skrevet

Jeg kjenner ingenting ennå- men er bare 12+4. Kjenner det når jeg kjenner det tenker jeg. Gleder meg:)

Skrevet

Heisann!

Du har nok ikke noe å bekymre deg for! Med første-mann kjente jeg liv da jeg var ca 17+2, en kveld jeg hadde gått og lagt meg, og lå helt stille.. Etter dette tok det noen uker før jeg kjente liv regelmessig.

Denne gangen har jeg kjent liv ca 12+0, men veldig svakt, og bare et par ganger.. Det kommer snart skal du se.. :)

Skrevet

Har foreløpig termin samme dato seom deg,og har ikke kjent noe liv.

Det er såvidt jeg tror på dem som sier de kjenner liv i uke 12.

Da er fosteret veeldig lite..

Skrevet

jeg er 18+6 og jeg har ikke kjent noe...venter i stor spenning

Skrevet

Oj ta det helt med ro:-) jeg er 18+2 merker INGENTING ,regner meg jeg ikke blir å gjøre det før etter Ul i uke 20 kanskje seinere...

Skrevet

16+0 og har ikke kjent noe som helst.. tror kanskje magen er litt større, og at jeg muligens kjente livmora i dag..

det er frustrerende! jeg fikk ikke jordmortimen jeg skulle ha da jeg var 15+3, men ble flyttet til jeg er 19+6!

begynte å grine fordi jeg mistet muligheten til bekreftelse på at det er liv.. og jeg har mareritt om natta om at det er tomt eller dødt.

dessuten kommer jeg helt uforberedt til ultralyden uten å ha noe som helst forvarsel på at noe kan være galt.. de gadd ikke å sjekke urinprøven min hos jordmora en gang.

Skrevet

Er like langt på vei som du, å jeg er 3.gangsfødende. Kjenner ikke liv ennå jeg heller.....så vi må nok vente noen uker til.....*kjedelig*

Skrevet

Flott med så mange svar! Supert! I dag tror jeg at jeg kan føle livmoren over skambenet iallfall - det er liksom veldig hardt der. Så noe vokser da der nede!

Nei, jeg fatter ikke heller hvordan noen kan føle liv i uke 12 - da er jo fosteret knøttlite! Kanskje noen syltynne vordende mammaer det da. Nå er ikke jeg overvektig jeg heller, men det er nå litt fett her og der.

Nå skal jeg ta det helt med ro og ikke tenke mer på liv-ikke liv. Gleder meg til UL om 3 uker.

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for, jeg kjente tidlig med førstemann, men nå med nr 2 var jeg godt ute i uke 18 før jeg kjente noe, det varierer veldig med hensyn til hvordan barnet ligger osv. Er du usikker, snakk med lege eller jordmor og få de til å lytte etter hjertelyden.

Skrevet

men det er faktisk slik at man går og venter og venter på de første sparkene, men etter en noen uker med spark går det "litt over" og man

spør seg selv hva man stresset slik over.Husk at sparkene blir kraftigere etter hvert og du skal kjenne på de i de resterende mnd, du kommer til å bli veldig lei innimellom når du blir vekket om natt av det eller ikke får sove på kvelden fordi den lille er så urolig:-) Det kommer tidsnok tro du meg. Men det er jo veldig koselig da, det er det virkelig.

Skrevet

Kjente liv først i uke 20 sist jeg, etter den ordinære UL. Denne gangen har jeg ikke kjent noe, men er bare 12+2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...