Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 noen her som har brukt eller hørt noe om valargan?
-carina- Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 De bruker Vallergan (egentlig antihistamin) som sovemedisin. Blir vel ikke avhengig av den på samme måte som andre type sovemedisiner. Tenker du på til deg selv eller babyen? En venninne av meg fikk til sin 10 mnd gamle baby. Skulle gi fast hver kveld i 14 dager. Han slet veldig med søvnen, skulle ha en "kur" med det for å se om det kunne gi ham bedre søvnvaner... ) (Har ikke fått høre hvordan det har gått enda!)
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 16. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2006 til junior...han sover lite og nesten ingenting. men hørte i forbi farten at det var en del bivirkninger....
Prinsemammaen Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Gutten vår har helt siden fødselen av slitt med søvnen, og vi fikk da Vallergan av legen. Dette skulle vi gi på kvelden slik at han ble søvnig, og så skulle vi gi dette i 14 dager til vi hadde fått innarbeidet en rutine. Men Vallergan hadde absolutt ingen effekt på lillegutt, så det ga vi opp. Syntes bare han ble litt apatisk og smilte mye mindre dagen etterpå...
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 16. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2006 hm...akkurat det jeg var redd for...da skal vi ikke bruke det.
-carina- Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Det er vel bivirkninger på alt vi spiser og putter i oss. Har ikke hørt at det er veldig mye bivirkninger på Vallergan, i forhold til andre sovemedisiner. Jeg jobber på sykehus, er veldig vant til å gi denne her, fordi den er "trygg". Ser i felleskatalogen (www.felleskatalogen.no) at den ikke skal gies til barn under to år. Men jeg har som sagt en venninne som gir den til sin sønn, har også hørt om flere andre som gir den til sine barn. Så jeg tror det er rimelig akseptert at man gir denne til barn med søvnproblemer. ) Du kan jo ta en titt selv i felleskatalogen. Står en lang liste under bivirkninger, men det gjør det jo til alle medisiner...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Jeg tok opp dette faktisk med legen min,at min sønn sov svært dårlig!!! Det virket som om han aldri falt i "dyp" søvn. Legen min tok dette alvorlig,men sa at hos meg får du ingen slags "sovemedisin" til babyen din uansett hva "norske regler" sier.Skal du har Vallergan til babyen din får du ta han med til USA,det er der de gjør sånne sprøe ting!!! Var faktisk ganske fortvilet over det svaret,men i dag er jeg glad for at han ikke fikk noe ettersom søvnen har blitt bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå