Gå til innhold

Er det noen som kan forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fast jobb, men har jobba 100% stilling i et og et halvt år når babyen kommer. jeg har imidlertid ikke noen jobb å komme tilbake til. Dersom vi velger ti mnd med full lønn, og pappaen velger å ta sin del av permisjonen på slutten av perm.tida, har jeg da rett på dagpenger mens han mottar fødselspenger?

Og er det mulig å dele på permisjonstida, slik at jeg er hjemme f.eks. syv mnd. og far tar resten av tida, mens jeg starter jobbsøking og mottar dagpenger?

Hvis far vil ha fri i forb. med fødsel i to uker, slik jeg hører mange gjør, er det da hans arb.giver som betaler denne permisjonen (eller tar han ut ferie)?

Fortsetter under...

Så lenge du ikke selv har sagt opp stillingen kan du få arbeidsledighetstrygd når han har permisjon(hvis du sier opp stillingen har du 8 uker karantene før du får penger) alle som melder seg arbeidsledig får ikke betalt de første 5 dagene.

Dere kan også dele permisjonen som du sier og du kan da få dagpenger og være tilgjengelig for ledige jobber.

Alle fedre har krav på to uker permisjon etter fødsel men det er ikke alle som får lønn i denne tiden.

Han må spørre på sin arbeidsplass hva som blir gjort der.

Mange private firmaer gir ikke lønn i dene permisjonen, mens stat og kommune gjør det.

Håper dette hjalp deg,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...