Gå til innhold

Kan jeg gi MME ved spesielle anledninger til babyen min sånn helt uten videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 uker som jeg fullammer. Jeg ser likevel behovet for å gi ham flaske ved spesielle anledninger, f.eks så hadde det vært fint å kunne sovet en hel natt av og til slik at pappa kunne ha matet med flaske om natten, og jeg kunne ha begynt å ta migrenemedisin igjen (kan ikke amme på 24 timer når jeg har tatt den).

Kunne selvsagt ha pumpet meg, men synes det er vanskelig å få til både fordi junior spiser så ofte som ha gjør på dagtid (ca. hver 2 time) og fordi jeg rett og slett ikke får tid til å sette meg ned for å gjøre det....dessuten får jeg det nok ikke helt til for jeg får som regel bare ut rundt 60 ml melk de gangene jeg har prøvd.

Kan jeg gi ham MME på flaske sånn innimellom sånn helt uten videre? Kan dette ga noen negative konsekvenser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på mme pakka at man skal kontakte helsestasjonen først, så er det sagt... men jeg har gitt mme innimellom, av samme grunner som deg, eller at jeg føler jeg er "tom" på kvelden, har drukket alkohol, eller hvis pappa har passet. Tror det er lurt å venne babyen til det, jeg. Man vet jo aldri hva som kan skje, plutselig så MÅ du være borte fra babyen din av en eller annen grunn.:)

Skrevet

Venninnen min gjorde dette uten at det hadde noen uheldige konsekvenser.

Jeg har ingen erfaring selv, så jeg kan ikke anbefale det, men tror jeg skal forsøke å gi en flaske mme om kvelden for å få sovet mer enn to timer i strekk noen netter....

Skrevet

Jeg gir min jente på 4 uker MME en gang i blandt. Nå får hun en flaske på kvelden fordi jeg har litt lite melk, og hun sover bedre/lengre av det. Helsesøster sa at det kunne jeg bare gjøre. Jeg hadde godt av å få sove noen timer i strekk, og det kunne også hjelpe på melkeproduksjonen min. Jeg har hørt at de kan få vondt i magen av at man blander MM og MME, men jeg har ikke opplevd det.

Skrevet

Pass på at gutten tar mme før du er NØDT til å gi det!

Tren litt på flaske ett par ganger i uka.

Og dersom du eks tar 24 timer uten amming (skrekkelig med den migrenen, ikke sant?!) må du passe på å pumpe deg så du ikke mister melkeproduksjonen din! :o)

Og så har det noe med hullene i flaskesmokken å gjøre. De bør ikke være for store, for da kommer melka mye fortere der enn i puppen. Da kan de bli utålmodige når de skal ha pupp igjen, og melka kommer sakte...

Bare noen tips fra meg! :o)

Skrevet

Takk for gode svar!! Tror jeg bare prøver et par flasker jeg, så får jeg ta det opp med HS på 6-ukers kontrollen. Skal huske å pumpe meg ja!! Har ingen planer om å miste melka på leeeeeeeeeeenge ennå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...