Gå til innhold

Tenker dere på fødselen alt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg, og hvet ikke om jeg tørr skrive det en gang, men jeg gleder meg! Er det sant det som sies at 3. fødsel er værre en de 2 forrige? jeg har hatt 2 lette fødsler, så lette at jeg ikke hvet om jeg kan kalle det vondt engang;-) Heldig jeg!

 

Hva tenker dere rundt fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tenker på fødselen selv om jeg bare er 10+1. Forrige gang var det noen små komplikasjoner, men hadde likevel en kjempebra opplevelse med omtenksomme mennesker rundt meg. Nå har jeg begynt å tenke mer og mer på at det kanskje ikke er så greie jordmødre denne gangen, alle de tingene som kan gå galt, at jeg kanskje ikke får epidural osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke født før, men har fått utdelt en del fødselshistorier, så jeg gruer meg veldig til fødselen. Men prøver å trøste meg med at det er lenge til, og når den dagen kommer, så er jeg sikkert så lei av gå gravid likevel, så da vil jeg bare få ungen ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker masse på den, er jo et stort øyeblikk som jeg ikke ville unnvært for alt i verden! Jeg har to totalt ulike fødsler bak meg, en igangsatt styrtfødsel (2-10 cm på litt over en time) som var helt grusomt vond med en jordmor som ikke hørte på meg, og en akkurat passe langvarig (14 timer) med rolige gode rier som bare ble skikkelig vonde helt på slutten i en fødestuet med dempet lys og snill jordmor som oppfylte alle øsnkene mine. De sier jo at 3 barnet er en luring når det gjelder fødsel, så jeg aner ikke hva jeg vil enda opp med denne gangen, men krysser fingrene hardt for en fødsel som ligner den siste, bare litt mer reglemessig og 2-3 timer kortere kanskje. Og jeg gleder meg, tenker at vondere enn første fødsel blir det bare ikke (begge uten smertelindring) så da må det jo bare bli bedre da ;-), og jeg gleder meg helt sykt til det øyeblikket jeg får hilde på Bitteliten første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen fødsler er like nei. ble også satt i gang første gang, og andre gang syntes jeg det gikk litt i forteste lage siden jeg ikke skjønte helt det var rier jeg hadde.Og det som de måler med på sykehuset om du har rier eller ei, det viste at jeg hadde svake rier,men hallo gutten kom jo i en fart! Jeg fikk beskjed om at hvis det ble noe neste gang måtte jeg komme opp med det samme jeg kjente noe, for det kan går fortere og fortere for hver gang. men er det ikke noe sånn som at vi regnes som førsta gangs fødende etter x antall år?

 

Hvor gamle er barna dine? tenker på hvor menge år det bli mellom hver fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg med første mann prøvde jeg å finne ut en lettere måte å få babyene ut på, hehehe tror ikke det er så mange andre måter enn vanlig fødsel og keisersnitt. og etter 2 fødsler er jeg ikke i tvil vanlig fødsel her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye på det, men skrekkhistoriene dukker jo opp i hodet innimellom....

 

Da får en bare tenke på at det er bare de gangene det går "galt" en hører om, ingen som gidder å utdype når alt har gått greit! Derfor virker det som om "alle" har opplevd noe fælt!

 

Får trøste oss med at det som oftest går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine fylte 2 og 4 år nå i høst, så det blir omtrent 2 år og 9 mnd mellom minsten og denne her. Er livredd for at det skal bli en styrtfødsel igjen for vi har 1,5 time å kjøre til sykehuset...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkjer masse på fødselen, og eg gler meg faktisk ganske mykje! Har jo ikkje vore med på det før, så det skal bli spanande! Er berre frykteleg bekymra for at eg ikkje kjem til å få føde i Oslo sidan jm og fastlegen min er så treige - får ikkje lov til å søke før i veke 12, så då regnar eg med at Ullevål er fyllt til randen... Men men, ungen kjem jo ut uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det ja. Hadde en veldig fin fødsel sist (har jo ingen andre å sammenlikne med da;) Men den varte i 3 timer og 50 min. Startet med vannavgang og riene kom etter ca 20 min. Da gikk det ganske radig. Kom til sykehuset en halv time etter at riene startet og da var det 5 cm åpning!! (tok sikkert litt tid før jeg ble undersøkt da...husker ikke helt,.) Fikk klyster, for jeg skulle føde i vann, og da kom det endel blod (på do), og riene kom tett! Ble sjekket og det var 7cm åpning!! Da var det bare å hive seg oppi badekaret. Etter det gikk det fort til 10 cm, men presse tiden tok 50 min!! Det hadde jeg ikke regnet med, men det gikk det og. Man tenker ikke så mye, bare blir med på bølgene liksom;)

hehe dette ble jo HELE fødselen min det...haha! Godt å mimre litt..:)

Kjempe fin fødsel på ABC. Skal ikke føde der denne gang, og gruer meg litt til det. Men det er jo blitt så bra på alle sykehus nå. Helt nytt der jeg skal føde. Men kommer mye ann på jordmoren også da.

Er litt redd for at denne fødselen skal bli værre enn den første, siden den gikk så bra. Og også at det skal gå fortere. Det gjorde det med min mor. Hun har født 3 barn og sist gikk på halv annen time. Født på Hydto texaco i oslo..hehe:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på den, til og med hatt mareritt. Synes forrige fødsel var traumatisk, det gikk jo bra, men endte med hasteks. Så derfor er jeg fryktelig spent på om jeg kan føde normalt denne gangen. Hadde en kjempenedtur sist, nederlagsfølelse over at jeg ikke klarte å føde normalt (selv om det ikke var min skyld, ks ble tatt pga stresset baby).

 

Så jeg vet ikke om jeg orker å gå på et nytt nederlag, men vil jo uansett være mer forberedt denne gang. Så innimellom tenker jeg at det kanskje ville være bedre med planlagt ks, så slipper jeg nedturen. Men har jo et stort ønske om å kunne føde normalt, få ungen på brystet umiddelbart og bare føle meg lykkelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen tanker angående den kommende fødselen, og kunne igrunn tenkt meg en hjemmefødsel...

Har forhørt meg litt, og det virker som om det er litt vanskelig å gjennomføre her jeg bor...

Skal snakke med jordmor etter hvert, så får vi se da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...