Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har jeg ingen egen erfaring med men jeg har hørt rykter om et lesbiskt par som bor her i næheten som har en jente på 4 år. Hvordan de hadde fåttak i dette vet ikke jeg men de brukte vist bare en stor steril sprøyte uten nål som de sprøytet seeden inn med. Flere detaljer vet jeg ikke og ikke har jeg noe glede av det heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7110260-selvinnseminering/#findComment-7112130
Del på andre sider

Hei:)

Dette bare måtte jeg svare på. Går det virkelig rykter om sånt..?! Men det handler vel "bare" om uvitenhet. Her er mer "viten":

Sæden fikk de sikkert "tak i" fra en anonym eller en kjent donor. Slike kan man søke etter i aviser eller på nettet. Det er ikke noe problem. Jeg tror ikke en trenger så innmari stor sprøyte, vet ikke hva slags ml-str som er mest vanlig å bruke (10ml-20ml kanskje?). Det holder (så vidt jeg vet) at den er rein, trenger ikke være steril. Det er jo vanligvis ikke steril t alt en putter inn i skjeden... Sprøyt sæden inn, ligg gjerne med pute under rompa en stund mens den svømmer inn til livmora. Når en inseminerer selv kan en ikke putte sæden helt inn i livmora slik som de gjør på klinikker. Dette pga bla infeksjonsfare. Sæden de bruker ved inseminasjon på klinikker er renset for døde sædceller ol og inneholder kun det "nødvendige".

Mer info om hjemmeinseminering finner du på www.partnerbarn.no (tror jeg adressen er), og muligens også på www.regnbuefamilier.dk.

På forumet donor egg/ sæd her på bim er det også mye kunnskap om dette.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7110260-selvinnseminering/#findComment-7113482
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...