Gjest Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Hvordan er dagene deres og hvordan er babyene deres, rutiner osv. Babyen min kan holde hodet selv og hever nakken flott når han ligger på magen. Han blir stadig påprakket smokk, men er ikke så flink til å ta den. Han kan ta flaske, så vi gir han litt 2-3 ganger i uken for at han ikke skal glemme hvordan han gjør det. Han skriker mamma, og kan spytte ut smokken og si hei. Ellers ler han på alien vis (hvinene innoverpust) mens han gliser. Han vil ha pupp alltid, så vi strever veldig med å klare å tøye måldtidene til 1,5-2 timer i mellom. Sove gidder han ikke. Men han roer seg i vogna. Han veier nå 5.8 kg er 5 uker og 6 dager, sintt oppvekt i uken er ca 310g. Hvodan er deres babyer og hva med rutiner osv. Ps han bæsjer helt vilkårlig. Noen dager 4 ganger og noen dager 0 ganger.
hårsår Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Dattera mi holder også hodet selv og ha flott styrke i nakken. Prater hele dagen (og enkelte netter) og er blid som ei sol hele dagen. Har godt sovehjerte, og god matlyst. På 6 ukerskontrollen lå vekten hennes godt over gj.snittet (5,2kg) og hun får bare mm. Liker ikke smokk, og har prøvd 3 slager nå. Hun har bæsjebleier stortsett hver gang, og har god appetitt. På kvelden legger jeg henne i sengen hennes som er plassert på soverommet vårt foreløpig. Vi er oppe 1-2 ganger om natta for mat, og står opp i 0930 tida. (legger oss i 2200 tida). Dagene går fort av gårde, og jeg nyter å gå hjemme med gullet mitt. Er mor for første gang og dette har gått over all forventning.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 En baby på 6 uker som sier mamma og hei? javel.......
Gjest Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 anonym herregud, du skjønner vel at det er tull...bare babypludder som blir til ord i mammas ører.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Hei! gutten min var 6 uker igår, og vi var på 6-ukers kontroll idag. Han har blitt 6170 gram og 57,5cm. Var 3970g og 50 cm ved fødselen). Han holder hodet, det har han gjort siden vi kom hjem fra sykehuset. Smiler masse, og prater litt. og følger ellers med på alt som beveger seg, og lys o.l. Er veldig snill, skriker sjelden, kun når han er sulten, eller veldig sliten. Er ikke så glad i smokk, men tar den av og til. Sover nesten ingenting på dagen(untatt noen sjeldne dager kan han sove nesten hele dagen også), men har nå den siste uken sovet hele natten. Sov 9 timer i natt, så det er kjempe-bra, eneste som er dumt er at jeg får fryktelig melkespreng, og lekker masse på morningen. Andre som har dette problemet? tips? Han sover bestandig hvis vi har besøk, eller vi er borte. Tror det blir for mye prat for ham, det virker som han ikke orker og være våken når det er flere til stede. Er det andre babyer som er slik? Dagene flyr, gjør ikke noe spesielt, vi bare koser oss. Og det er herlig...
Kristin og lillemor Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Heisann! Jenten min er 6 uker i dag, og vi har også vært på kontroll idag. Veier 4000g, vet ikke hvor lang. Hun var bare 2440g ved fødselen, så det er flott fremgang. Hun kan løfte hodet, og har begynt å smile endel. Hun liker å se på lys, og sterke farger. Hun tar smokk, men har den ikke så veldig lenge i munnen. Vi har også prøvd gi henne flaske, det gikk veldig bra. Om natten sover hun alt fra 3 til 6 timer i slengen, og legger seg i sengen sin når vi legger oss. skal begynne legge henne tidligere. Akkurat som "lykkelig mamma" nevner, sover hun ofte på besøk. Svigers klager over at de aldri får se øynene hennes. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå