Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 hvilke kan jg ta når jeg amer? har ikke pakningsvedleggene? ibux? paraacet? pin x?
Vi har tre mirakler! Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Hei Du kan trygt ta alle de tre du nevnte. Jeg har fått alle tre mens minsten og jeg lå innlagt på sykehus etter keisersnitt og senere ved hodepine.
SK&Maylen Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Pinex Eg spurte på apoteket, og var de eg fekk beskjed om at eg skulle bruke!
Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Paracet er helt trygt å ta når du ammer. Pinex er det samme som paracet. Man kan også ta ibux i små doser en gang i blant.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Ibux er også helt trygt fikk jeg beskjed om på sykehuset,fikk 1 ibux og en paracet mot smerter i stingene etter fødsel.
Gjest Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Paracet er lov og ibux er ikke lov når du ammer! Merkelig at noen har fått beskjed om at det er ok å ta...
kvirrevittt Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 ibux er faktisk heilt lov når du ammer, det samme med paracet. står i pakningsvedlegget, og eg fekk faktisk ibux 600 mg av tannlegen då eg hadde j**** tannverk (og eg sa at eg amma, så ho sjekka)
-carina- Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Fra Felleskatalogen.no: Ibux: Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Paracet/Pinex: Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser.
lærer Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Du kan ta både paracet og ibux, men ibux skal du ikke ta i store mengder og heller ikke over flere dager. Men en tab av og til er ikke skadelig for barnet. Jeg sliter med både kronisk hodepine og migrene, så dette fikk jeg nøye sjekket opp på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå