Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #26 Skrevet 16. november 2006 Dette er vrøvvel........... Det er ikke slik BV fungerer. De sender brev, og gir beskjed om at de kommer, og når de kommer. Blant annet forde familien skal kunna ha en utenforstående hos seg. Dessuten skal de få lese bekymringsmeldingen. Dette VET jeg, av erfaring. Så denne hi sitt møte med BV skurrer for meg.
Gjest Skrevet 16. november 2006 #27 Skrevet 16. november 2006 Hvorfor i ALLE dager skulle jeg snakke usant om dette???? Barnevernet var her i dag, de hadde tatt kontakt per tlf men sier de ikke hadde fått kontakt. Dette tror ikke jeg stemmer siden jeg har vært hjemme hele uken, men det har ingen ting å bety. Hvordan barnevernet pleier å praktisere vet ikke jeg, men i dette tilfellet kom de to stk, hun ene sa hun var barnevernspedagog. Jeg har ikke hatt kontakt med barnevernet før så jeg vet ikke hva som er vanlig. De var veldig høflige og fikk meg ikke til å føle det "galt" De forklarte meg hva bekymringmeldingene hadde inneholdt, de hadde ikke mottatt brev sa de, men telefoner. Naboen/e som ringte ville være anonyme så de kunne ikke gi meg noen svar på hvem som hadde ringt. Jeg har ingen ting å skjule for noen, jeg og mannen min er gode foreldre å ville aldri gjort noe galt mot vårt barn. Hun har enda noe vondt i magen men koser seg ute i den gode vinterposen i vogna på balkongen, men som sagt så skal hun veldig snart legges inn på rom inne. Jeg vet ikke hvorfor du anonyme her holder på å kverulerer å stiller spørsmålstegn å rakker ned på meg. Hvis du blir så sint over at jeg har latt min datter sove trygt ute på balkongen så ikke kommenter det heller da! Hun skal ikke ligge der når det blir skikkelig kaldt ute! Barnevernet er ikke så skummelt som det høres ut heller, de var hyggelige å forsto at dette bare var uvitende naboer som ikke kjenner oss. Når det gjelder forholdet til naboene så vet jeg ikke hvordan jeg skal reagere ovenfor dem, vi har ikke bodd her så lenge..
-carina- Skrevet 16. november 2006 #28 Skrevet 16. november 2006 Godt å høre at det gikk bra i dag! Jeg synes jo det ikke høres helt vanlig å legge babyen ute om natten, det er vel også derfor så mange reagerer. Men så lenge babyen ligger trygt, passe varmt og der kan høre om det skulle være noe så ser jeg ikke hvorfor ikke gjøre det. Klart det er kjedelig at noen naboer har varslet barnevernet anonymt. Men jeg kan jo på en måte forstå dem, det er ikke alltid så lett å gå direkte til de det eventuelt gjelder. (Se bare hver gang noen har ett innlegg her inne om noe de lurer på om er omsorgssvikt, så blir de alltid rådet av alle andre til å melde anonymt til helsestasjon/barnevernet). Så selv om det i dette tilfellet ble meldt "unødvendig" så er det jo egentlig bra at noen faktisk bryr seg! Selv om det ble veldig kjedelig for deg. Vanskelig å vite hvordan man skal reagere overfor naboene. Er det noen av naboene du kjenner litt bedre enn noen andre? Kunne du ha snakket med ett par av naboene, forklart situasjonen og sagt at barnevernet har vært der og at dere ble "godkjent". Hvis du ikke snakker med dem, vil du jo sikkert lure lenge på hvem som har anmeldt dere. Spørs om du kommer til å slappe av så lenge du blir boende der. Kanskje bedre å få renset luften... Ikke sikkert at det er de naboene du snakker med som faktisk har meldt det, men jungeltelegrafen vil vel gå... Lykke til! )
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #29 Skrevet 16. november 2006 Er jo ikke bare kulda som er farlig om natta! Hva hvis en person kommer og tar med seg vogna eller babyen??? Eller ville dyr eller noe i den dur. Herregud jeg synst du er gal som lar babyen din sove ute alene om natta!!! Skjønner godt at naboene dine reagerte!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #30 Skrevet 16. november 2006 ehhh..nå tror jeg hun har sagt mange ganger at hun bor i 2.etg i blokk!
høytmotnord Skrevet 17. november 2006 #31 Skrevet 17. november 2006 synes det er skremmende hvordan denne anonym ønsker å hevde seg selv som selvutnevnt ekspert på barneoppdragelse. Denne siden skal vel være en støtte og hjelp, utveksling av gode råd og erfaringer. Jeg bor svært langt nord, og barnet mitt sover ute selv i 10 minus. Vel og merke på dagen. Men jeg tror oppegående foreldre er i stand til å vurdere dette selv. Mye annet som at barnet utsettes for(trafikk, forurensning, dårlig inneklima) er langt mer farlig enn frisk luft. Jeg har tro på at barnet ditt har godt av den hardt tiltrengte søvnen, og at det gjør barnet sterkere og sunnere. Og at barnet får en mer velopplagt og dermed bedre mor.
Gjest Skrevet 17. november 2006 #32 Skrevet 17. november 2006 utrolig bra:-)) gratulerer! syns den tråden din ble vanvittig stygg etterhvert.. mange herinne som ikke eier folkevett, det er ganske tydelig! du kan jo gi naboene et stikk en gang du ser dem, at du hatt BV på besøk og at alt er flott!
Gjest Skrevet 17. november 2006 #33 Skrevet 17. november 2006 og nå når jeg lest innleggene så ser jeg at denne tråden virker dra den samme veien.. herre min hatt sier nå bare jeg! kanskje noen her som ikke klarer å tenke seg til hvor godt og lunt det er nedi en vogn, også om natta?! er jo litt forskjell fra å ligge på en madrass!! men men.. ikke alle som er like reflektert! synes ideen deres er genial jeg! og at et dyr skulle komme å ta ungen? eller et menneske? i 2 etg?! hallo!! hva dyr skulle det liksom vært da? en høk? hehe.. nei du, stå på Leane mor!
3godklumper Skrevet 17. november 2006 #34 Skrevet 17. november 2006 Kjære Leanne-mor. Jeg synes jo ikke at du har gjort noe som helst galt. Derimot synes jeg det er fullstendig hårreisende av barnevernet å komme over en sånn melding! Riktignok er de vel forpliktet til å gjøre noe, men det får da være grenser. Idioter. En telefonsamtale med deg hadde vært nok. Da hadde de fått den forklaring de trengte! Men nå er du ihvertfall ferdig med den saken! Nå og for alltid; gjør det Du synes er riktig! Din datter har en fin mor!
yasmina Skrevet 17. november 2006 #35 Skrevet 17. november 2006 Godt at alt gikk bra. Syns det er fornuftig å ha jenta ute hvis henne får sove da. Hun trenger jo søvn, hun også stakkars.... Når det gjelder BV så mener jeg det er bedre med en for mye meldig enn en for lite. Syns det er bra når folk tørr melde fra selv om det ikke var nødvendig i dette tilfelle.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 17. november 2006 #36 Skrevet 17. november 2006 Trodde BV hadde mer seriøse ting å ta seg av enn det. Når det er sagt, så hadde jeg ikke lagt bayen ut om natta for å sove selv. Håper det ordner seg med søvnen til jenta deres
Lindis :-) Skrevet 17. november 2006 #37 Skrevet 17. november 2006 Så bra Leane mor at det ordnet seg! Jeg ser du har skrevet lenger ned her at du ikke vet hvordan du vil "reagere" ovenfor naboene og det skjønner jeg godt. Synes det er feigt at de ikke har tatt det opp med deg først før de ringe BV.. Utrolig barnslig spør du meg og dårlige naboer! Ønsker dere lykke til med å venne hun til å sove inne på eget rom! Det kommer til å gå kjemefint! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå