Gå til innhold

Vi har hatt besøk av barnevernet=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å det gikk kjempefint!

Jeg skrev et innlegg her for noen dager siden om naboene som hadde sendt oss et anonymt brev ang at vi lar vår datter sove ute i vognen på balkongen vår om natten.

Jeg vet ikke hvem av naboene som kontaktet barnevernet.

Helt utrolig at de gikk så langt uten å vite eller spørre oss om noe.

Jeg har nevnt for 2 av naboene at jenta vår roet seg veldig ute på balkongen å at hun fikk sove der om natten også-foreløpig!

Ikke når det blir virkelig kaldt så klart.

Men de sendte oss brev, vi bestemte oss for å fortsette som før men så har de jammen kontaktet barnevernet.

Det var to stk derfra i dag som kom på besøk, de sa de hadde ringt på forhånd men det tror jeg ikke for jeg har vært hjemme hele uken uten å få noen tlf.

Men samme det.

De fortalte de hadde fått flere bekymringsmeldinger å at de var innom for å se hvordan det sto til hjemme hos oss.

Jeg ble litt stresse, men vet jo at her er alt ok så det gikk kjempebra.

De så hvor vognen står om natten, at det er gode levegger på begge sider av balkongen å at hun ligger lunt og godt.

At vårt soverom er rett v balkongen gjør jo også at dette ikke er "farlig"!

Jeg følte nesten at de følte seg noe ille til mote, for det virket nesten som de trodde dette var virkelig ille på forhånd.

Alt gikk iallefall bra, de to som var her var hyggelige og veldig forståelsesfulle også når jeg fortalte om kolikken osv.

Så nå kan vel naboene slappe av, siden de har hatt barnevernet hjemme hos oss.

Jeg ville heller ha tatt kontakt med de det galdt selv før jeg hadde gått så drastisk til verk!

Men nå er det iallefall bekreftet at jeg ikke er noen barnemishandler=)

Hun skal inn på sitt eget rom om ikke lenge nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint:)gjør akkurat slik det passer for dere:)

så irriterende naboer:)

jeg hadde tatt meg en ironisk prat med dem:)eller sendt et lite brev om ...at barnevernet nå hadde "godkjent" min sove plan....etc...:)

lykke til

Skrevet

jeg hadde daua hadde barnevernet kommet hjem til meg... stakkar deg!!

jeg synes det er rart at du klarer å slappe av med å ha henne ute om natta, men vi er forskjellige.

godt det gikk bra da iallfall!

Skrevet

Jeg likte selfølgelig ikke at de kom hit, men de kom, å jeg har ikke noe å skjule.

Skrevet

bra at det ordnet seg da..;) merkelig at ikke naboene bare kan kontakte deg i stedenfor.. de må jo tydligvis ha vært veldig bekymret da.. men men... jeg hadde vært vettskremt..hehe.. men men.så lenge man ikke har noe å skjule så kan det jo ikke gå så galt..

Skrevet

Så bra:-) Typisk at andre folk skal blande seg der det ikke hører hjemme..

Jeg har fått kjeft av en tilfeldig forbipasserende fordi jeg visstnok holdt ungen min feil i 10sek..

Enig med en over her som sier du bør skrive et brev der du sier barnevernet godkjenner deg,, hehe... Hadde vært morsomt å være flue på veggen da.. :-)

Skrevet

Høres ut som om du vil bruke barnevernet som bekreftelse for at det du gjør er greit. å hva barnevernet synes har ingenting å si, selv om jeg tror du i dette tilfelle lyver.

Skrevet

lyver om hva?

tror du barnevernet tok babyen hennes med seg?

Skrevet

Personlig mener jeg det er galskap å la barnet sove UTE om natten...!!

Skrevet

Jeg fortale bare hva som har skjedd, hva du tror betyr ikke noe for oss!

Virker nesten som om du ikke likte at barnevernet ikke så noe galt i vår avgjørelse/r!

Skrevet

tror barnevernet aldri har vært der å at hun skriver dette fordi hun fikk så mye pepper.

Skrevet

Du anonym - er den noen grunn til at du trykker på anonymknappen? Vil du ikke stå for det du mener?

Barnevernet ser masse tragisk, og i mange tilfeller foretar de slett ingen tiltak. Hvis de skulle gjort noe i dette tilfellet hadde jammen troverdigheten deres sunket betraktelig, tror jeg.

Om datteren din ikke fryser, dere hører om hun skriker (det er liten avstand mellom dere og henne) så kan jeg umulig se at dette skulle kvalifisere til å gå under betegnelsen omsorgssvikt.

Skrevet

noen i naboblokken gjorde også det i vårs. babyen hadde kollikk, og det var det eneste stdet den roet seg.

Skrevet

hva er forskjellen på å sove ute på dagen og natten da? så lenge babyen har det varmt og godt og foreldrene sjekker babyen i løpet av natten og hører om babyen griner eller noe så må jo det være helt greit?

jeg hadde ikke gjort det selv.. men syns ikke man trenger å kritisere andre for det de gjør.og jeg skjønner at dere lar babyen ligge ute om det er det enesete stedet hun vil sove....

Skrevet

Skrev du ikke et innlegg her om dagen a?

Også kommer barnevernet et par dager seinere?

har dem rukket og mottat brevet naboene har skrevet alt?

Jøss så raske de er der du bor da, her reagerer dem ikke sånn serru.....

Også trodde jeg du ble innkalt til møte hos dem først jeg da men, ikke at dem kom uanmeldt......Har jeg aldri hørt om før....

Men nå begynner det jo å bli veldig kaldt på natta da, iallefall her.....

Skrevet

Hva i all verden er det med alle de anonyme her inne? Jævla sure, ureflekterte, ignorante nek som ikke kan stå for det de sier. Utrolig provoserende. Pussig det alltid er de med de teiteste meningene:-)

Gjør som du vil, jeg er helt sikker på at jenta di har det bra.

Skrevet

Hei,

jeg vet ikke noe om denne saken, og skal ikke uttale meg om det, men det jeg vet er at det er godt mulig at barnevernet har kontaktet henne på så kort varsel. Barneverntjenesten er lovpålagt å snarest og senest innen en uke ta stilling til om en bekymringsmelding skal henlegges eller om de skal starte en undersøkelse. Dersom det er et barnevernkontor som ikke flyter over av arbeid skal dette går raskt. Det er også forskjellig fra sted til sted hva slags rutiner de har for første møte. Det er nok ikke vanlig å møte uanmeldt, men dersom de ikke har fått tak i dem per telefon er det fult lovlig å komme på uanmeldt besøk.

Skrevet

kanskje de er missunnelig siden de ikke kom på ideen selv..;) eller at de gjør det samme men har dårlig samvittighet...

Skrevet

hei leanemor.

Lurer egentlig på hvordan du skal forholde deg til noboene dine etter dette. ?? kommer du til å ta saken opp med dem eller, vist du har en anelse om hven det er da- eller lar du saken bare ligge død??

Ellers er jeg glad dattra de er kvitt kolliken, og at hun sover godt om natten. :)

Skrevet

Jeg synes faktisk det er fint at folk bryr seg jeg da, både naboer og barnevernet. Verre med folk som er likegyldig og det er altfor mange barn som ikke har det bra! Personlig synes jeg å ha en 3 mnd gammel baby ute nå er på kanten, ville du selv ha likt å ligge ute?? Jeg orker ikke det om sommeren engang, det er tross alt ganske kaldt nå men det verste er som regel at det er rått. Jeg ville aldri aldri latt jenta mi ligge ute sånn!!!

Du er jo ikke noe barnemishandler men jeg er som sagt veldig uenig i å la små babyer sove ute hele natten. Synes det er vesentlig forskjell på å la babyen sove en time ute på dagen for å få frisk luft og å la babyen sove en hel natt ute (selv om det er på en balkong).

Skrevet

vær så snill og ikke la barnet sove ute om natten, jeg tror ikke de er skapt for det. Selv hulefolkene i urtiden hadde babyer inne hulen når de sov. Kan ikke du ta og sove ute på balkongen sammen med babyen din en natt så får du se hvordan det er. Det er jo en grunn til at mange bekymrer seg for hva du gjør, ikke vær sta og la være å høre på bekymringer fra andre.

Skrevet

Jaja. Det er en hårfin balansegang mellom å bry seg og blande seg. Det er velkjent at barn sover godt ute i frisk luft, og jeg vet det er mange som går tur med barn for at de skal sove. Det er ikke så kaldt om nettene ennå at det har så mye å si. Vår baby er bitteliten, men så lenge hun er frisk og blid er det ingen som bekymrer seg. Så lenge barnet ditt er friskt og på godt humør, ville jeg ikke tenkt på det.Alle gjør det som passer best i deres situasjon. (innenfor rimelighetens grenser)

Skrevet

En kan vel ikke si at det er forsvarlig å la babyen sove ute i november.

Ikke et at jeg ville latt h*n sove ute alene i det hele tatt men......

Skrevet

det spørs vel helt hvor man bor vel?????om man bor der det er minusgrader så er det vel ikke helt forsvarlig..men her jeg bor har det vært 11 grader i dag...

Skrevet

Det er ikke 11 grader på natta da........fort gjort at det kryper under null da.......

Er det ikke ganske kaldt om natta de fleste steder nå a?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...