Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Min datter på litt over tre mnd blir ikke mett..... hun får maks av det hun kan få av nan og har i dag bare klaget og vil ha mer mat... har prøvd å supplere med flasker med vann men hun blir bare sulten igjen... Når kan jeg begynne med velling ? og hvordan lage dette ?må snart begynne med grøt til henne for å få henne mett men ville prøve det først.. de har velling i butikken men den kan bare brukes fra 8 mnd fordi den er tilsatt noe.... Noen som har ideer ?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 husk at det som står bak på nan er gjenomsnitt. gi henne heller mer mme enn å begynne med andre ting!
SK&Maylen Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Du kjøper grøt som er laget for 4mnd i butikken, så blander du den mye tynnere enn ka som står på pakken! Ellers gir du ho meir melk, jenta mi måtte ha mer enn det som stod på pakken, og ho er 9mnd no og er no kjempefin! Helsestasjonen sier at man ikkje skal gi meir enn det som står på pakken, men eg lar heller ungen min bli mett enn ¨å skrike for å følge retningslinjer! Men om du ikkje vil dette, så kan du som sagt lage velling av grøten som er laget for 4 mnd Lykke til!
Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg begynte á gi grót (eller velling som dere kaller det) nár min minste var 3 mnd. Han ble heller aldri mett. Av og til ga jeg ham gróten, og av og til hadde jeg noen skjeer nedi flasken sammen med MME. Tror du i Norge kan fá kjópt noe sánn mais-grót greier fra 3/4 mnd. Det var i hvertfall det jeg brukte da jeg var hjemme i sommer.
Gjest Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Jeg begynte å gi babyen min grøt når han var 3,5 mnd. Nettopp fordi han var så sulten. Han fikk nesten halvannen liter med mme i døgnet og de skal visst ikke ha mer enn 1 liter. Han er en stor gutt, så trenger mer mat. Han fikk tynn, tynn grøt (nesten som velling). Ga ikke så mye, men det var nok til at han bremset inntaket av mme betraktelig. Gikk bra å gi han tynn grøt. Vet at jeg kommer til å få "kjeft" av andre her inne nå, men det har ingen andre noe med. Mulig at datteren din kan ha økedøgn også ? Gutten min hadde det èn gang. Da spiste han nesten hele dagen. Gjør det du føler er riktig for deg og ditt barn du, eventuelt kontakt hs.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Hei alle sammen ! Ja kan hende at hun har økedager og at det roer seg ned, får bare vente og se... HS er helt hysteriske og vil at jeg skal supplere med flasker med vann men hun blir da sulten igjen etter en halv time så det nytter ikke- for hun vet hva hun vil ha... Hvis dette fortsetter videre kommer jeg til å kjøpe sånn grøt og tynne den ut som en slags velling.... men hun spiser bare mye på dagen for på natten kan hun godt sove 7 timer uten mat... får håpe det roer seg... er ganske slitsomt.... Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå