Gå til innhold

Dummeste SPM på BIM sikkert...

Anbefalte innlegg

jeg er sjenert... VELDIG sjenert.. alltid vært det. bare unntatt for typen. har vært hos gynekolog en gang og helst ikke igjen. men nå skal jeg jo snart føde.. veit de sikkert ikke tenker stort på det når jeg er på føden, men jeg skjemmes ove runderlivet mitt. den ene indre kjønnsleppen er så mye større enn den andre... huff:/

hva skal jeg gjøre?

driver å gruer meg til at noen skal STIRRE rett inn i underlivet mitt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7109560-dummeste-spm-p%C3%A5-bim-sikkert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, det må være vondt. du kan være sikker på at de har sett alt, og reagerer ikke på slike ting i det hele tatt. det kan være at du føler det ekkelt med en gang, men jeg tror nok at du ikke kommer til å tenke på det etter hvert.. det er så mye annet å tenke på.. at du snart får sett bebien, vondter osv..en venninne av meg har faktisk operert de indre kjønnsleppene forde hun følte de var store og forskjellig. tok det opp med fastlegen og betalte ikke for det. noe å tenke på om problemet er veldig stort for deg? lykke til:)

det går jo an å si ifra til jordmoren din at du tenker mye på dette. det er gjerne sånn at når man har luftet det er det litt mindre skremmende.. jeg har panikk for at noen skal kommentere at jeg er stor, vet det er teit, men har sagt ifra, sånn at det aldri er et tema..

Annonse

Så trist da..at du føler det slik. Kan love deg at ALLE er forskjellig der nede..jeg er ikke den første til å vise meg fram der nede..føler jeg har brune, skrukkete, tynne lepper..og har nesten ikke indre lepper! Veeldig små..men store ytre lepper hehe..må liksom putte de i riktig posisjon med hendene - ellers så er det ubehagelig..! Men jeg skjemmes ikke for de..har tat piercing der nede og kjæresten har sett meg...men skal innrømme at jeg ikke er veldig glad i at han ser der nede når det er lys på... Skulle ønske jeg hadde rosa fyldige lepper...jaja..men en ting er sikkert - jm kommer IKKE til å ofre hvordan vi ser uten nedentil en tanke en gang!! De har nok sett MANGEMANGEMANGE slags variasjoner!!!

Ingen spørsmål er dumme her i alle fall!!! :-)

Synd du føler deg slik! Jeg er f.eks redd for at jeg skal bæsje på meg når jeg ligger der..... Men de som har født før sier at man rett og slett ikke bryr seg om noen ting når man først er i gang så da håper jeg det! :-)

Klem

Hei!

Jeg har også en indre kjønnsleppe som er myyyye større en den andre:-( Hater underlivet mitt og har alltid gjort det!!! Kjærsten min får aldri se der nede stakkar. Jeg tok d opp med legen min før jeg ble gravid og fikk opersjonsdato...men rett før den datoen fant vi ut at jeg var gravid,så det er utsatt.

Gruer meg til de på føden skal se meg jeg også:( Men tror det er sånn som jentene sier her: de har sett alt før. Vi kan jo ikke være de eneste med stor indre kjønnsleppe...

Varm medlidenhetsklem

ikke tenk på det du. jeg har nesten det samme problemet, bare at hjå meg er begge kjønnsleppene store, syns jeg ser helt forferdelig ut... tenkte mye på dette før forrige fødsel, men kan love deg at straks vannet gikk, og fødselen var i gang ofret jeg det ikke en tanke!!!

Det er faktisk ikke så uvanlig problem. 1 av 10 kvinner har indre kjønnslepper som stikker utenfor de ytre kjønnsleppene slik at de er svært synlige. Det er heller ikke uvanlig å ha forskjellig størrelse på dem. Du kan være sikkert på at en gynekolog har sitt alle mulige varianter av kjønnslepper før. Verken jordmor eller gynekolog vil tenke over dette i det hele tatt.For dem er det det mellom leppene som teller - åpningen og babyen som etterhvert vil komme ut. Dessuten er alle underliv så hovne og sprengte under fødsel at ingen vil se normal ut.

Prøv å ikke kaste bort energien din på å bekymre deg for dette

hei!

Jeg synes ikke det var noe dumt spørsmål i det hele tatt.

Jeg er å av den sjenerte typen og når jeg var innlagt på sykehuset for 3 uker siden tok de flere prøver av meg, når de kom til den gynokologiske undersøkelesen fikk jeg helt panikk.

Det som var så ille var at det var en mannlig gynokolog.

Hadde det enda vært en kvinnelig.

Jeg lå der å skreik.

Jormoren min var også der inne, neste gang jeg var på kontroll hos henne spurte hun meg om jeg hadde hatt en fæl opplevelse engang som f.eks voltekt.

De hadde pratet om det på sykehuset hun å gynokologen pga min reaksjon under undersøkelsen.

Jeg har aldri blitt voldtatt men jeg har aldri likt gynokologiske undersøkeleser.

Spesielt når de bruker den metall tingen de åpner opp (kan minne om en kjempe dildo).

Det er det aller værste. Det er så vondt, å de bare maser om at jeg skal slapppe av, noe jeg ikke klarer.

Jormoren bad meg skrive et brev som jeg skal ha med inn på føden.

Der jeg skulle skrive at jeg ikke liker gynokologiske undersøkeleser slik at de kunne gjøre det best mulig for meg.

Å hun sa flere ganger til meg at desverre under fødselen måtte de sjekke åpningen å de måtte da ta gynokologisk undersøkelse.

Nå mens jeg har vært gravid føler jeg meg helt fæl der nede, får ikke til å barbere meg der nede lenger.

Jeg tror ikke akuratt at jordmødrene forventer en glattbarbert der nede men jeg føler meg ikke tilfreds varfall, ikke ovenfor samboeren min heller.

Annonse

En ting er sikkert med oss mennesker! Ingen av oss er symmetriske, ei heller i underlivet... Operasjoner kan rette på dette hvis du finner det skjemmende og plagsomt senere.

Under fødsel er ingen opptatt av hverken hårvekst eller str på kjønnslepper, det er du og ungen som er i fokus, og ingen stirrer rett inn i underlivet ditt med unntak av å sjekke at ungen skal komme ut på rett vis. Oppi det hele glemmer du nok hele greia skal du se;-)

Likevel kan det jo være greit å notere et brev til fødeavdelinga og skrive ned ting du vil de skal/ikke skal gjøre under fødsel, det har du krav på og bli hørt om.

Dette var jo absolutt ikke et dumt spørsmål.... Jeg sliter med det samme selv, og tror faktisk mange av våre medsøstre er i samme båt. Jeg har vært gjennom en fødsel før - og for å trøste deg, var faktisk ikke det noe jeg tenkte på i det hele tatt..... Smerten tok over alle psykiske tanker, bortsett fra at jeg var livredd for at jeg bæsjet på meg..... De sa jeg ikke gjorde det, men den dag idag tror jeg de ljugde!!!!! hihi

LYKKE TIL!!!!!

vi har dessverre ikke alle sammen "modell" utseende der nede (eller generelt :)

men det er mange som har noe de "skammer" seg over.

store kjønnslepper,hermorider,kraftig hårvekst,eksem,utslett ++++.

jordmødre og leger har sett det meste. og for dem er det helt vanlig.

det er ikke noe de tenker over.

de har en jobb som skal gjøres.

det er vanskelig å tenke sånn. men det er jo sånn de ser på sakene.

bare ta det helt med ro.

Ikke bekymre deg for det, INGEN andre enn deg selv tenker i den retningen i din føde-situasjon. Jobber selv som sykepleier, og når man f.ex skal kateterisere pasienter( tømme blæra), legger man ikke merke til hvordan folk ser ut "der nede", da det ikke er vesentlig og man er opptatt av det man skal gjøre.Og kan love deg at anatomien er SVÆRT forskjellig fra person til person, og alt er jo normalt! Tvi tvi! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...