Gå til innhold

babyen var for stor????

Rogalandsjente -og lillegull:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette, så derfor håper jeg at noen av dere vet:

Var på u.l på tirsdag, og legen sa at jenta vår var 5mm for stor rundt magen og 2 mm for stor rundt hodet i forholdet til normalen

magen min var og 2 cm for stor i forhold til det han sa var normalt.

Er 24 uker på vei.

I all forfjamselse glemte jeg å spørre hvordan dette kunne ha seg.

noen som vet??

Trodde alle barn vokste forskjellig og i rykk og napp, men ble litt nervøs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Da kan det hende at ho mente du var litt lenger på vei enn det du hadde antatt da eller?

Ble terminen forskyvet eller?

Jeg er neimen ikke sikker,men det er ikke noe farlig for da hadde legen sagt i fra.

Du skal nok se at jenta di kommer litt før beregnet og er sunn og frisk som bare det!

Lykke til!

Skrevet

Nei, terminen ble ikke endra..

jeg mener den er noen dager feil, har fått 17 mars, men mener den skulle vært den 14, men det burde ikke ha så mye å si trodde jeg..

Tusen takk for svar, ble iallefall litt betrygget..

Skrevet

Jeg venter nå nr 2. Og min første og denne også ligger langt over normalen. jeg vil bare tro at du kanskje venter en baby som er større enn gjennomsnittet.

Min forrige var 4900 g og 55 cm lang. så det er jo grunnen til at min var over gjennomsnittet.

Denne gangen er de nøye på å måle babyen de siste 10 ukene før termin, for event å sette igang fødselen 2-3 uker før termin om denne blir like stor el større en nestemann.

Var jeg deg ville jeg spurt nøye om hva han mener. om han mener du får en stor baby, og i tilfelle hvor stor..

Skrevet

Hehehe ja skal se det, jeg som er redd for fødselen får en kjempe unge.. vææ

Skal tilbake 18. Desember, får spørre ham da..

Men er det sånn for alle at om målene er for store så sjekker de ofte i slutten for evt å sette i gang fødselen tidligere?

Skrevet

Om det går automatikk i at alle blir skjekket er vel litt fra fødested til fødested.. Men forlang å bli skjekket ordentlig om han mener babyen er stor.

Jeg går til lege som har UL på kontoret sitt, forlang ekstra UL.

Jeg går til lege, jordmor og kontr på sykehuset. nøye oppfølging er jo aldri skadelig.

Og ikke grue deg til fødselen, det er jo ikke behagelig, men det oppfattes som en positiv smerte. Det er ikke som tannpine og andre ekle ting.

Jeg gleder meg faktisk til denne fødselen også,

Fikk epidural de siste 2 timene sist, husk at det finnes smertestillende om du ønsker det.

Skrevet

Da skal jeg ialllefall be om å bli sjekka ordentlig..

tusen takk for svar :)

er vel ikke selve fødselen jeg er redd for, er å revne totalt, men legene er jo så flinke i dag, så det går vel greit håper jeg, får bare krysse fingrene :)

Er heldigvis lenge til :)

Skrevet

Snuppa vår lå 6% under frem til uke 20, så plutselig lå hun 4% over... og nå i uke 29, var hun gjennomsnittlig. Samme som måler.. så de vokser i rykk.. :-) Neste gang er babyen din kanskje mindre eller akkurat passe i føle legens mål :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...