Gå til innhold

Fødsel på 1 time..

Anbefalte innlegg

Har dere sett på 3 trim og skravlesiden..

Ble helt svett når jeg leste det...

Skal bim fødslene gå så raskt, hennes på 1 time, vår kjære ulvepus på 3 timer...

Hjelp... jeg har 3 timer til sykehuset jeg... og jeg KAN IKKE føde i en eller annen busslomme på vei til riksen :)))))

Blir nok temmelig hektisk når det går så fort... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7108979-f%C3%B8dsel-p%C3%A5-1-time/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste i avisen i dag om en som hadde født i bilen på vei til sykehuset.. hun tenkte at hun hadde så god tid, hadde luftet hunden og alt mulig før hun dro hjemmefra... - og så måtte mannen ta i mot barnet utenfor en Rema1000!!

Selv har jeg null angst. Setefødsler tar i hvertfall dobbel så lang tid som en vanlig fødsel og siden jeg har brukt 12 og 13 timer på de forrige fødslene har jeg nok tid til både hundelufting (hadde jeg hatt hund altså, hehe) og til å pakke bagen før vi drar til føden!

Skrekk og gru

Har ingen illusjoner om at min fødsel vil gå så fort, og godt er det. Tror jeg heller vil holde på i noen timer "for mye" enn å oppleve en sånn stressefødsel.

Var på svangerskapskurs i oktober, og der var det en bekymret far som lurte på hva han skulle gjøre dersom det ble fødsel i bilen. Mammaens mor hadde nemlig født alle sine på under en time, så de var litt stressa for det. Jordmor sa hvertfall at hvis noe sånt skulle skje (og hun presiserte at det var ytterst, ytterst sjelden) så måtte bare far stoppe bilen, ta imot barnet og legge det inntil mors bryst, og passe på at det var varmt (bruke tepper, jakker etc) og så kjøre som en villmann til sykehuset. Stakkars mann, han ble litt svett der han satt :)

Annonse

hehe... ja ho fikk gjort det i en fei da... men e jo vældi skjeldn det går så fort da... har nesten en time tel sjukhuset æ... å trur at om det starta på dagen så fær æ kanskje tel bæstemora mi og venta der... i fall det går relativt fort... hadd bærre fem tima ria sist så.... og mora mi født fort... ho søv tel rett før æ kom ut ;D Jordmora trudd ho ikke... så æ kom heit alein under dyna... og da jordmora letta på dyna fikk ho skoen full av fostervann...

Så æ e forberedt på at det kan gå fort... men stressa mæ ikke så vældi alikavel ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...